موبایل و تبلت

آیفون XR پرفروش ترین گوشی 2019 انتخاب شد

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Omdia، آیفون XR پرفروش ترین گوشی سال 2019 بوده و رقیب اصلی خود یعنی آیفون 11 را با 9 میلیون واحد صادرات بیشتر پشت سر گذاشته است. در گزارش این شرکت آمده که در سال ۲۰۱۹ اپل موفق شده ۴۶.۳ میلیون آیفون XR به فروش برساند. این مقدار، بیش از دو برابر فروش ۲۳.۱ میلیونی این گوشی در سال ۲۰۱۸ است. در همین حین، فروش آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ به حدود ۳۷.۳ میلیون واحد رسیده است.

در حالیکه اپل جایگاه اول و دوم این آمار را به خود اختصاص داده، سامسونگ سه رتبه بعدی را با گوشی‌های گلکسی A10، گلکسی A50 و گلکسی A20 از آن خود کرده است. در رتبه ششم هم شاهد آیفون ۱۱ پرو مکس هستیم که فروش ۱۷.۶ میلیونی داشته و بعد از آن هم آیفون ۸ با فروش ۱۷.۴ میلیونی دیده می‌شود.

نکته جالب حضور ردمی نوت 7 در رتبه هشتم جدول است. شیائومی سال گذشته میلادی 16.4 میلیون واحد از میان رده خود را صادر کرده که با توجه به قیمت و عملکرد این گوشی چندان دور از تعجب نیست.آیفون 11 پرو با 15.5 میلیون واحد صادر شده در جایگاه نهم و گلکسی J2 Core با 15.2 میلیون واحد در قعر جدول قرار گرفته است.

طبق برآوردهای شرکت Omdia، در مجموع صادرات آیفون ها در سال گذشته میلادی نسبت به سال 2018 با کاهش 4.6 درصدی مواجه شده است. این افت صادرات که شرکت یاد شده گرانی آیفون ها را علت آن ذکر می کند، باعث نشد تا اپل جایگاه اول تا دوم را از دست بدهد. به گفته تحلیلگر این شرکت، اپل بیش از ۵ سال است که توانسته موقعیت برتر خود را از لحاظ فروش حفظ کند و طی سال گذشته هم این شرکت بار دیگر توانسته موفقیت خود را تکرار کند.

منبع
9to5mac
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا