گجت و پوشیدنی

اپل واچ به ویژگی تشخیص سطح اکسیژن خون مجهز می‌شود

شاید اپل واچ در آینده بتواند عواملی بیش از ضربان قلب را برای ارزیابی سلامت کاربر مورد بررسی قرار دهد. گزارش ها حاکی از این هستند که شرکت اپل سعی دارد تا با کمک ساعت مچی هوشمند خود، سطح اکسیژن خون کاربران را شناسایی کند.

اپل درحال توسعه‌ی دو ویژگی جدید با محوریت سلامت است که در آینده به لیست قابلیت‌های اپل‌واچ افزوده خواهند شد. اگر اشباع اکسیژن خون کاربر پایین‌تر از میزان مشخص باشد، هشداری برای کاربر ارسال خواهد شد که شبیه به هشدارهای ارسال شده برای ضربان غیرعادی قلب است. در حال‌ حاضر مشخص نیست چه‌ نوع سخت‌افزار و نرم‌افزاری برای تشخیص سطح اکسیژن خون و اعلانات مربوطه مورد نیاز است.

احتمال دارد سخت‌افزار سری ششم اپل‌واچ، نیازمند ویژگی سلامتی جدیدی باشد. حتی ممکن است ویژگی تشخیص سطح اکسیژن خون، به تمامی مدل‌های اپل‌واچ افزوده شود یا تنها اپل‌واچ‌های جدیدی که در فصل پاییز همراه با سیسستم‌عامل watchOS 7 معرفی خواهند شد، از ویژگی یادشده بهره ببرند.

اپل در نظر دارد تا عملکرد نوار قلب را نیز با کمک ساعت هوشمند خود بهبود ببخشد تا نتایج مربوط به نوار قلب را در طیف گسترده‌تری دریافت کند. اپل قصد دارد که ساعت مچی خود را به ابزاری حیاتی برای بررسی سلامت کاربر تبدیل کند و شاید اهمیت آن را نسبت به حد معمول افزایش دهد. از آنجا که افزایش سطح اکسیژن خون می‌تواند عامل افزایش حمله قلبی و ریوی باشد، قابلیت‌های جدید اپل واچ، آن را به ابزاری برای هشدار احتمال حمله قلبی تبدیل خواهند کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا