موبایل و تبلت

ردمی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر LCD را به نمایش گذاشت

حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر در بین گوشی‌های پرچم‌دار و برخی از میان‌رده‌ها به یک پدیده عادی بدل شده‌اند ولی بهره‌گیری از این تکنولوژی نیازمند نمایشگر اولد است. خوشبختانه مدتی قبل اعلام شد که به‌زودی این فناوری برای نمایشگرهای LCD مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حالا مدیر برند ردمی ویدیویی منتشر کرده که یک نمایشگر LCD دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را نشان می‌دهد. طی دو سال گذشته شرکت های بسیاری به دنبال دستیابی به این فناوری بودند اما هیچکدام به موفقیت دست پیدا نکردند.

بزرگترین چالش پنل های LCD ماژول نور پس زمینه ای است که با سنسور اپتیکال تداخل پیدا می کند. متخصصان بخش تحقیق و توسعه ردمی برای غلبه بر این مشکل از مواد پلاستیکی با نرخ عبور بالا استفاده کرده اند که اجازه عبور حجم زیادی از نور و مشاهده اثر انگشت را به اسکنر می دهد.

در بخشی از توضیحات مربوط به این فناوری آمده که فرستنده مادون قرمز در پایین نمایشگر، نور موردنظر را ساطع می‌کند. بعد از روشن شدن انگشت، داده‌های اثر انگشت از نمایشگر عبور می‌کند و به حسگر موردنظر می‌رسد. امیدواریم این راهکار ردمی از لحاظ سرعت و دقت مانند حسگرهای مورد استفاده برای نمایشگرهای اولد باشد. مدیر ردمی هنوز در مورد زمان عرضه گوشی‌های مجهز به این تکنولوژی اظهارنظر نکرده است.

منبع
androidauthority
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا