فناوری

اپل سیری حالا توصیه های مربوط به کروناویروس را ارائه می دهد

اپل به تازگی دستیار صوتی سیری را بروزرسانی کرده تا اطلاعاتی در رابطه با ویروس کووید 19 یا ویروس کرونا در اختیار کاربران نگران به این بیماری ارائه دهند. کاربران می توانند از دستیار صوتی سیری سوالاتی همچون How do I know if I have coronavirus (چگونه بدانم آیا من کروناویروس دارم) یا Do I have coronavirus (آیا من ویروس کرونا دارم؟) بپرسند.

به روزرسانی سیری برای تسریع شناسایی ویروس کرونا در روز شنبه انجام شده و با طرح سوالاتی مشخص می‌شود آیا افراد نشانه‌های این بیماری مانند تب، سرفه خشک، تنگی نفس و غیره را دارند یا خیر. سیری در نهایت به کاربرانی که به نظر می‌رسد به شدت به کرونا مبتلا هستند تاکید می‌کند که با شماره ۹۱۱ تماس بگیرند.

اگر سیری چنین تشخیص دهد که شدت ابتلای افراد به کرونا بالا نیست به آنها توصیه می‌کند در منزل بمانند و از تماس با دیگر افراد اجتناب کنند. ولی اگر شرایطشان بدتر شد با پزشک تماس بگیرند. همچنین لینک اپ استور اپل برای این افراد ارسال می‌شود تا اپلیکیشن‌های مرتبط با دریافت مشاوره کرونا، فهرست مراکز درمانی و غیره را بارگذاری و نصب کنند.

CNBC خاطرنشان می کند، پاسخ های سیری از خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ارائه شده است. در حال حاضر به نظر می رسد که این پاسخ های هوشمند مورد توجه کاربران آمریکایی قرار گرفته است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا