در ماه دسامبر سال گذشته، در رویداد اسنپدراگون سامیت، کوالکام بروزرسانی های درایور GPU را برای هر دو تراشه جدید اسنپدراگون 765G و اسنپدراگون 865 ارائه کرد.

در همین راستا، گوگل ابزار جدیدی تحت عنوان Android GPU Inspector معرفی کرده که یک ابزار پروفایلنگ گرافیک ها برای واحد GPU گوشی های هوشمند بوده و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا عملکرد بازی ها را با بهینه سازی کرده و این دستاورد را به طور مستقیم از طریق بروزرسانی OTA در گوگل پلی استور ارائه دهند.

این ابزار جدید از هر دو واحد گرافیک Adreno و Mali پشتیبانی کرده و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به روزرسانی های درایور OTA را به دستگاه های پشتیبانی شده، ارائه دهند. فهرست اولیه این گوشی ها شامل نسخه اسنپدراگون گوشی پیکسل 4 و نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس 10 و نوت 10 سامسونگ می شود. گوگل همچنین قول داده که جمع بیشتری از دستگاه ها را اضافه خواهد کرد.

طبق گفته کوالکام، بهینه سازی های جدید می توانند ضمن فراهم آوردن سرعت فریم و بهبود عمر باتری در دستگاه های پشتیبانی شده، فشار GPU را تا 40 درصد کاهش دهند. گوگل و کوالکام قبلا با استودیوهای بازی سازی مختلفی نظیر گیم لافت و بلیزارد همکاری کرده بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *