موبایل و تبلت

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 780G 5G رونمایی کرد

کوالکام تراشه کاملاً جدیدی برای سری اسنپدراگون 700 را با نام Snapdragon 780G 5G معرفی کرده که با CPU ،GPU ،AI Engine ،ISP و موارد دیگر بهبود یافته است. بدیهی است که همه چیز در مورد آوردن برخی از ویژگی های ممتاز برای دستگاه هایی است که با قیمت کمتری ارائه می شوند.

دقیقاً مانند اسنپدراگون 888، اسنپدراگون 780G 5G یک پردازنده 5 نانومتری است. پردازنده‌ این تراشه از 8 هسته بهره می‌برد. هسته‌ اصلی مبتنی بر معماری Cortex-A78 است و سرعت 2.4 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. همچنین باید به 3 هسته‌ Cortex-A78 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته‌ Cortex-A55 با سرعت 1.9 گیگاهرتز اشاره کنیم. روی هم رفته پردازنده‌ این تراشه نسبت به بهترین تراشه‌های سری 700 اسنپدراگون حدود 40 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. همچنین نباید پشتیبانی از حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 را از قلم بیندازیم. یکی دیگر از ارتقاهای قابل توجه این گوشی، بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642 است.

این تراشه به غیر از پردازنده و پردازنده‌ گرافیکی، از نظر پردازش هوش مصنوعی، پردازش تصاویر و قابلیت‌های شبکه هم ارتقاهای قابل توجهی را دریافت کرده است. توان پردازش هوش مصنوعی این تراشه به 12 ترافلاپس می‌رسد و برای مقایسه می‌توانیم به توان 15 ترافلاپس اسنپدراگون 865 اشاره کنیم. کوالکام در اسنپدراگون 780G از ISP (پردازشگر سیگنال تصویر) سه‌گانه بهره می‌برد که برای اولین بار شاهد استفاده از آن در پردازنده‌ای از سری اسنپدراگون 700 هستیم. این ISP که Spectra 570 نام دارد، امکان عکاسی همزمان با سه دوربین را برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین برای مثال می‌توان بطور همزمان با دوربین استاندارد، اولتراواید و تله‌فوتو عکاسی کرد.

دستگاه‌های مجهز به این تراشه می‌توانند ویدیوهای 4K HDR و همچنین +HDR10 ضبط کنند. اسنپدراگون 780G همچنین از ششمین نسل موتور هوش مصنوعی کوالکام یعنی Hexagon 770 بهره می‌برد که عملکرد آن را در زمینه فعالیت‌های هوش مصنوعی دو برابر نسل قبلی می‌کند. در بخش مودم با اسنپدراگون X53 روبه‌رو هستیم که در فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز حداکثر سرعت دانلود 3.3 گیگابیت بر ثانیه دارد. از سایر مشخصات این تراشه می‌توان به پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.2 اشاره کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا