اپل به تازگی بروزرسانی سیستم عامل های iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را با پشتیبانی از ماوس و ترک پد در آیپدها، اشتراک پوشه در آی کلاد درایو موارد دیگر برای دستگاه های خود منتشر کرده است. هم اکنون می‌توانید از طریق بخش تنظیمات دستگاه اپل خود سیستم عامل را به روز کنید.

بزرگترین ویژگی در این بروزرسانی، پشتیبانی از ماوس و کیبورد در آیپدها است که هفته گذشته اپل در هنگام معرفی آیپد پرو 2020 و لوازم جانبی مجیک کیبورد فاش کرده بود. پشتیبانی از ماوس البته از iPadOS 13.0 معرفی شد اما این ویژگی در سیستم عامل ۱۳.۴ آی پد کاملا تغییر کرده است.

هر آیپد اپل اگر داشته باشید و به این سیستم عامل جدید به روزرسانی کنید قادر خواهید بود آن را به مجیک ماوس ۲ ، مجیک ترک پد ۲ و همچنین به میکروفن‌های متفرقه یا ترک‌پدهای دیگر متصل کنید. دیگر ویژگی قابل توجه در آی او اس ۱۳.۴ ویژگی iCloud Drive folder sharing است که از طریق آن می‌توان یک فولدر را با دیگران به اشتراک گذاشت. این ویژگی البته مدتهاست توسط دیگر رقبای اپل مثل دراپ باکس یا باکس به کاربران ارایه می‌شود.

در واقع با این ویژگی می‌توان لینک یک فولدر ( مثلا پر از عکس ) را به یک کاربر دیگر ارسال کرد. اپل قرار بود این ویژگی را در آی او اس ۱۳ عرضه کند اما تا به روزسانی اخیر به تاخیر افتاد. همچنین ایموجی‌های جدید هم جزو این به روزرسانی است. به جز این تغییر در نوارابزار اپلیکیشن ایمیل و همچنین رفع چند باگ از تغییرات آی او اس ۱۳.۴ است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *