نرم افزار و اینترنت
موضوعات داغ

رابط کاربری EMUI 10.1 با دستیار هوش مصنوعی و موارد دیگر معرفی شد

هواوی روز گذشته در جریان معرفی پرچمداران جدیدش یعنی سری P40، از جدیدترین نسخه رابط کاربری EMUI 10.1 هم رونمایی کرد. این رابط کاربری تغییرات زیادی را شامل شده و امکانات جدیدی را برای این پوسته دوست داشتنی اندروید به همراه دارد.

دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Hey Celia

اکثر قابلیت‌های حدید رابط کاربری EMUI 10.1 به سرویس موبایل هواوی مرتبط است. دستیار صوتی Celia یکی از قابلیت‌های موجود روی HMS است که به عنوان جایگزین دستیار صوتی گوگل اسیستنت قرار گرفته است. برای استفاده از این دستیار صوتی می‌توانید عبارت Hey Celia را بگویید. این دستیار صوتی می‌تواند برایتان آلارم تنظیم کند، تماس بگیرد، اشیا را شناسایی کند و دیگر لوازم هوشمند را کنترل نماید.

قابلیت MeeTime

از آنجاکه خبری از سرویس های موبایلی گوگل در پرچمداران جدیدش نیست، یعنی Google Duo وجود نداشته، هواوی از اپلیکیشن جدیدی به نام MeeTime برای مکالمات ویدیویی معرفی کرده است. نکته خوب MeeTime این است که فقط به دستگاه های هواوی محدود نشده و می تواند در دستگاه های دیگر کار کند. برنامه تماس ویدیویی تماس های ویدیویی 1080p ، حالت کم نور و حتی اشتراک گذاری صفحه را به همراه دارد. هواوی می گوید شما همچنین می توانید تماس های خود را با تلویزیون هوشمند Huawei Vision و بلندگو هوشمند Sound X خود ادامه دهید.

گالری عکس Cross Device

هواوی در حال توسعه راه‌های ارتباطی بیشتر بین دستگاه‌های مختلف خود است، گالری عکس Cross Device را می‌توان تازه‌ترین دستاورد این شرکت دانست. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند تصاویر موجود در دستگاه‌های مختلف متصل به یک شبکه وای‌فای را به صورت یکجا در یک گالری مشاهده کنند. هم‌چنین کاربران قادر هستند به کمک جستجوی کلمات کلیدی هم‌چون گل، اتومبیل و … تصاویر مرتبط را در تمام دستگاه‌ها جستجو نمایند.

بهبود نمایشگر همیشه روشن

در MIUI 10.1 قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهبود یافته است. حالا کاربران می‌توانند آیکون‌هایی سه بعدی را مشاهده کنند و مصرف باتری نیز کاهش یافته است.

قابلیت چند پنجره‌ای در EMUI 10.1

نسخه جدید رابط کاربری هواوی قابلیت‌های چند پنجره‌ای جدیدی را نیز ارایه می‌دهد. یک بخش جدید به کناره نمایشگر اضافه شده است که چندین تب مختلف را شامل می‌شود. این تب‌ها می‌توانند برای اجرای اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مختلف به کار گرفته شوند. به این ترتیب کاربران تنها کافی است برنامه یا ابزار مورد نیاز خود را از کنار صفحه به درون صفحه درگ کنند.

در حالت چند پنجره‌ای جدید کاربران می‌توانند متون و تصاویر را از یک پنجره به پنجره دیگر انتقال دهند. در EMUI 10.1 کاربران قادر هستند برای پاسخ‌دهی به نوتیفیکشن‌ها از یک پنجره شناور استفاده کنند. بنابراین نیازی نیست برای پاسخ‌دادن به اعلانات از برنامه در حال اجرا خارج شوید.

هواوی ویدیو، هواوی موزیک و هواوی نیوز

هواوی چندین بخش جدید از جمله موزیک، ویدیو و اخبار را به این رابط کاربری اضافه کرده است. محتوای این قسمت‌ها با همکاری شرکت‌های معتبر از جمله Universal Music، Napster، News UK، FilmBox، BBC News و … تامین خواهد شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا