موبایل و تبلت
موضوعات داغ

هواوی پی 40 و پی 40 پرو معرفی شدند

هواوی دقایقی قبل جدیدترین پرچمداران خودش از سری P را معرفی کرد، پرچمدارانی که همیشه در حوزه عکاسی و فیلمبرداری زبانزد بوده اند. هواوی P40 و هواوی P40 پرو دو نماینده جدید غول چینی هستند که البته در حوزه قدرت پردازش و شارژ هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.

هر دو گوشی پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از نمایشگر 6.58 اینچی OLED‌ با وضوح ۲۶۴۰ × ۱۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کنند و نرخ نوسازی تصویر در آن‌ها به ۹۰ هرتز می‌رسد. حسگر اثر انگشت دو گوشی زیر نمایشگر قرار دارد و به‌لطف ابعاد ۱/۳ برابری‌‌اش نسبت به گذشته، به کاربر اجازه می‌دهد تا ساده‌تر از گذشته محل حسگر را تشخیص دهد. پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از اسکنر اینفرارد سه‌بعدی نیز برای احراز هویت مبتنی‌بر تشخیص چهره بهره می‌برند.

هواوی این نوع طراحی را Overflow می نامد چون هر چهار طرف آن خمیده است. همچنین به جای ناچ عریض در نسل های قبل شاهد حفره داخل نمایشگر هستیم که دوربین 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. این دوربین توانایی فیلمبرداری 4K/60 را دارد و مهم تر از آن به فوکوس خودکار مجهز شده که برای ثبت سلفی های با کیفیت اهمیت فوق العاده ای دارد. در کنار دوربین سلفی، سنسورهای نور و مجاورت و همچنین دوربین عمق سنج فروسرخ قرار گرفته که امکان فیس آنلاک در تمام شرایط نوری و کنترل گوشی با ژست های حرکتی را فراهم می سازد.

یکی از مهمترین ویژگی های این دو پرچمدار جدید مربوط به دوربین اصلی آنها است. دوربین اصلی هر دو گوشی از حسگر بزرگی به‌ابعاد 1/1.28 اینچی، وضوح ۵۰ مگاپیکسل و با فیلتری با چینش RYYB بهره می‌برد. هواوی از قابلیت فوکوس خودکار Octa Phase Detection نیز نام می‌برد؛ بدین مفهوم که تمام پیکسل‌های حسگر از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کنند. حسگر دوربین اصلی در پس لنزی با دیافراگم f/1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد.

دوربین تله فوتو در هواوی P40 پرو از سنسور 12 مگاپیکسلی RYYB و لرزشگیر اپتیکال تشکیل شده که قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال را ممکن می سازد. در نهایت شاهد حضور دوربین اولتراواید با سنسور سینمایی 40 مگاپیکسلی و ضریب اف 1.8 هستیم. دوربین ToF سه بعدی و سنسور دمای رنگ نیز این مجموعه را تکمیل می کنند.

پی ۴۰ پرو قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دارند و از فناوری Super Steady Telephoto ویدئو برای بهبود عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌گیرند. دوربین اولتراواید دو گوشی امکان فیلم‌برداری HDR و افزایش سطح ISO‌ تا ۵۱۲۰۰ در تاریکی را نیز فراهم می‌سازد. پرچم‌داران شاخص هواوی فیلم‌برداری تایم‌لپس با وضوح 4K و صحنه‌ی آهسته تا نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه نیز دارند.

دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی در هواوی P40 قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری را دارد و دوربین اولتراواید هم از سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می برد، یعنی تقریباً همان مشخصاتی که در P30 و میت 30 دیده بودیم.

پرچمداران جدید هواوی از تراشه Kirin 990 5G پشتیبانی می کنند که پیش از این در گوشی میت 30 نیز استفاده شده بود. در کنار این تراشه شاهد 8 گیگابایت رم هستیم. هواوی برای P40 پرو و P40 به ترتیب 256 و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. هواوی گوشی های جدیدش را با اندروید 10 عرضه می کند اما به جای سرویس های گوگل شاهد حضور چشمگیر AppGallery هستیم. غول چینی وعده می دهد که با همکاری های گسترده، به تدریج کاربرانش را از خدمات و اپلیکیشن های گوگل بی نیاز خواهد کرد.

[aparat id=’RnPIJ’]

ظرفیت باتری گوشی پی 40 نیز 3800 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و از شارژ وایرلس نیز بی بهره است اما از شارژ سریع سیمی 22.5 واتی پشتیبانی می کند. در حالیکه باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی و شارژ وایرلس 27 واتی یکی دیگر از قابلیت های هواوی P40 پرو است. پرچمدار هواوی در رنگ های مشکی، سفید، نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد. قیمت پایه هواوی پی 40 برابر با 800 یورو و مدل پرو نیز 1000 یورو اعلام شده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا