چند هفته از معرفی پرچمداران هواوی پی 40، نگذشته که پی 40 پرو موفق شده در صدر جدول DxOMark قرار گیرد و بالاترین امتیازهای دوربین اصلی و سلفی را به خود اختصاص دهد. سایت DxOMark در بخش دوربین اصلی امتیاز کلی 128 و دوربین سلفی امتیاز کلی 103 را دریافت کند. با این حساب، بالاتر از رتبه دوم یعنی دو گوشی اوپو فایند ایکس 2 پرو و شیائومی می 10 پرو با امتیاز 124 قرار گرفته است.

دوربین چهارگانه اصلی این گوشی شامل سنسور اصلی با حسگر 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی، فاصله کانونی معادل با 23 میلی متری، گشودگی دیافراگم اف 1.9 و لرزشگیر اپتیکال، فوق عریض با حسگر 40 مگاپیکسلی 1/1.54 اینچی، فاصله کانونی معادل با 18 میلی متری، گشودگی دیافراگم اف 1.8، تله فوتو با حسگر 12 مگاپیکسلی 1/3.56 اینچی، فاصله کانونی معادل با 125 میلی متری، گشودگی دیافراگم اف 3.4، لرزشگیر تصویر اپتیکال و حسگر عمق سنج TOF می شود.

در عکاسی، هواوی پی 40 پرو امتیاز کلی 140 را به دست آورده که در مقایسه با گوشی های اوپو فایند ایکس 2 پرو و شیائومی می 10 پرو با امتیاز 134 چند پله بالاتر است. در زمینه فیلم برداری هم با امتیاز 105 در بالاترین رده قرار گرفته که در مقایسه با دو رقیب دیگر، یک امتیاز برتری دارد. دوربین سلفی این گوشی با امتیاز 103 هم در رده بهترین جای گرفته و 3 امتیاز بالاتر از رتبه دوم یعنی هواوی Nova 6 5G است.

به طور کلی، پی 40 پرو در بخش عکاسی عملکرد خوبی شامل گستره دینامیکی بسیار عریض، جزئیات مناسب در زوم های متوسط تا دور، فوکوس خودکار سریع و دقیق در تمامی شرایط، تعادل عالی بین بافت و میزان نویز و نوردهی دقیق در عکس های شبانه نشان داده است. هر چند که معایبی نظیر دقت پایین گاه و بی گاه در پردازش رنگ و وایت بالانس و فقدان جزئیات دقیق چهره ها و نویز رنگی در عکس های شبانه را داشته است.

در بخش فیلم برداری نیز، دوربین این گوشی، لرزشگیر تصویر بسیار کارآمد و فوکوس خودکار سریع و دقیق و ردیابی خوب سوژه را دارد ولی نویزهای گاه و بی گاه قابل مشاهده در محیط های دارای بافت به ویژه در نور ضعیف از خود نشان می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *