فناوری

هوش‌مصنوعی DeepMind بهتر از کاربران آتاری بازی می کند

بازی‌های ویدیویی ساده روشی مناسب برای ارزیابی کارایی سیستم‌های هوش‌مصنوعی است. هوش مصنوعی «دیپ مایند» ۵۷ بازی مخصوص آتاری را انجام داده و سپس معیاری برای مهارت‌های یک بازیکن عادی تعیین کرده. این هوش مصنوعی در برخی بازی‌ها، عملکردی بهتر از یک بازیکن عادی داشته است.

آخرین سیستم این شرکت، Agent57، عملکردی با اختلاف بسیار نسبت به سیستم‌های قبلی از خود نشان داده و نخستین سیستم هوش‌مصنوعی بوده که توانسته از انسان عملکرد بهتری به‌جای بگذارد. به‌طور دقیق‌تر، Agent57 عملکرد خارق‌العاده‌ای در بازی‌های Pitfall, Montezuma’s Revenge, Solaris and Skiing از خود نشان داده‌است. این بازی‌ها چالش بزرگی برای سایر سیستم‌های هوش‌مصنوعی بوده‌اند.

طبق دیدگاه تکنولوژی ریویو MIT، هوش مصنوعی برای اجرای مناسب بازی‌های Pitfall و Montezuma’s Revenge و همچنین کسب امتیازهای بالا، به تمرین‌های زیادی نسبت به بازی‌های دیگر نیاز دارد. اجرای بازی‌های Solaris و Skiing نیز برای هوش مصنوعی یک فرایند پیچیده است چرا که نشانه‌های زیادی برای مشخص کردن موفقیت آن وجود ندارد.

تکنولوژی ریویو به این نکته اشاره می‌کند که اگرچه این نتایج درخشان هستند اما هوش‌مصنوعی هنوز راه درازی در پیش دارد. این سیستم‌ها تنها از پس یک بازی در یک زمان برمی‌آیند. انعطاف‌پذیری که نوزاد انسان از آن بهره‌مند است هنوز بسیار فراتر از سیستم‌های هوش‌مصنوعی فعلی‌است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا