فناوری

رونمایی واکوم از نمایشگر Cintiq 16 برای هنرمندان مبتدی

شرکت واکوم (Wacom) از نمایشگر جدید برای هنرمندان مبتدی تحت عنوان Cintiq 16 در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد.

سینتیک ۱۶ از پنلی ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل استفاده می‌کند و قلم همراه با این نمایشگر با نام واکوم پرو پن ۲ توانایی شناسایی ۸۱۹۲ سطح فشار را دارد، ضمن اینکه هیچ‌گاه نیاز به شارژ آن نخواهید داشت. واکوم سعی دارد تا با این نمایشگر، نظر هنرمندانی را جلب کند که در حال گذار از نقاشی و تبلت‌های بدون‌نمایشگر و متصل به کامپیوتر به تبلت‌های مجهز به نمایشگر هستند.  نمایشگرهای سینتیک پرو ۱۶، ۲۴ و ۳۲ از پنل 4K بهره می‌برند.

از سوی دیگر، نمایشگر ارزان‌قیمت واکوم ۷۲ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد؛ درحالی‌که نمایشگرهای سینتیک پرو ۹۰ درصد از فضای AdobeRGB را تحت پوشش دارند، بدین ترتیب دستگاه‌های حرفه‌ای واکوم رنگ‌ها را دقیق‌تر و زنده‌تر نمایش می‌دهند. سینتیک پرو برای افرادی مناسب است که در زمینه‌ی انیمیشن فعالیت دارند یا آثارشان پرینت خواهد شد؛ اما چنانچه موارد یادشده جزو دغدغه‌های شما نیست، سینتیک ۱۶ دستگاه مناسبی برایتان خواهد بود.

نمایشگر Cintiq 16 با یک کابل 3in1 همراه پورت‌های HDMI و USB عرضه می‌شود که می‌توان آن را به کامپیوترهای ویندوزی یا Mac متصل کرد. نمایشگر اقتصادی واکوم کلیدهای با قابلیت سفارشی‌سازی ExpressKey ندارد و لمسی نیست؛ بنابراین یا باید از میان‌برهای کیبورد استفاده کنید یا دستگاه مجزای ۱۰۰ دلاری ExpressKey Remote را بخرید که ۱۷ کلید با قابلیت برنامه‌ریزی در اختیارتان می‌گذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا