نرم افزار و اینترنت

رشد درآمد اپ استور و گوگل پلی در سه ماه اول 2020

براساس گزارشات، همزمان با همه گیری جهانی COVID-۱۹ شاهد افزایش میزان استفاده از دستگاه‌های گوشی هوشمند در سراسر جهان هستیم. میانگین زمان هفتگی استفاده از اپلیکیشن ها و بازی‌ها در اندروید حدود ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در سراسر جهان رشد کرده است.

به طور خاص، کاربران چینی روزانه ۵ ساعت با برنامه‌ها کار می‌کنند. کاربران آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی نیز در ساعت‌های هفتگی که در برنامه‌های غیر بازی صرف شده بودند، شاهد افزایش چشمگیر بودند. کاربران حدود ۳۱.۵ میلیارد برنامه را برای دوره ژانویه مارس در هر دو بازار با ۲۲.۵ میلیارد بار دریافت از گوگل پلی و ۹ میلیارد از اپ استور بارگیری کردند. کل پول صرف شده در هر دو سیستم عامل با ۱۵ میلیارد دلار برای سیستم عامل iOS و حدود ۸.۳ میلیارد دلار در بخش اندرویدی به ۲۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.

برنامه‌های غیر بازی اکثریت بارگیری‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اما مصرف کنندگان هنوز نسبت به سایر دسته برنامه‌ها، مبلغ قابل توجهی بیشتر در معاملات ریزگرد‌ها در بازی‌ها اختصاص داده اند. کاربران چینی و آمریکایی مصرف کنندگان اصلی در iOS بودند در حالی که گوگل پلی استور، بیشترین درآمد را از کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده دریافت کرده است. هند و برزیل با انتشار حجم برنامه در گوگل پلی، دو بازار پیشرو بودند در حالی که چین و ایالات متحده در اپ استور پیشرو بودند.

بیشترین تعداد دانلود اپلیکیشن در iOS و Android برای دوره سه ماه اول سال تیک تاک، واتس اپ و فیسبوک بوده و پس از آن اینستاگرام و فیسبوک مسنجر قرار دارند. فیسبوک، واتس اپ و فیس بوک مسنجر راه را برای کاربران فعال ماهانه پیش بردند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا