طبق گزارشی که از اخیرا از سوی مرکز NetMarketshare منتشر شده، مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن موزیلا فایرفاکس، اکنون دومین مرورگر محبوب در جهان است و رنگ خطر را برای گوگل کروم به صدا درآورده است. این رتبه به تازگی در اختیار مایکروسافت اج قرار گرفته و این مرورگر توانسته ۷.۶ از بازار را در اختیار بگیرد. رتبه سوم هم در اختیار فایرفاکس قرار دارد که سهمش از ۷.۲ درصد فراتر نمی رود.

اگر چه اج کرومیوم با سهم ۶۸.۵ درصدی کروم فاصله ای فراوان دارد اما همین ۷.۶ درصد هم برای مرورگری که هنوز ۳ ماه از انتشارش نگذشته عددی قابل قبول محسوب می شود. مایکروسافت اج همچنین توانسته از اینترنت اکسپلورر و اپل سافاری که هر کدام به ترتیب سهم 5.87 و 3.62 درصدی بازار را در اختیار دارند، پیشی بگیرد. این عملکرد برای مایکروسافت بسیار امیدوارکننده است چراکه نشان می‌دهد کاربران به تدریج در حال دل کندن از دیگر مرورگرها و استفاده از مرورگر اج این شرکت هستند.

از سوی دیگر ارائه قابلیت هایی کاربردی و امنیتی باعث شده برخی کاربران دوباره به سوی مرورگر مایکروسافت جذب شوند. برای مثال می توان به نمایش عمودی تب ها، جلوگیری از ردیابی کاربران توسط سایت ها یا هشدار در مورد افشای پسورد در دارک وب اشاره کرد. مایکروسافت اج تبدیل به مرورگری با طراحی ساده و عملکردی قوی شده و دست کاربر را برای شخصی‌سازی بیشتر متناسب با نیاز خود باز می‌گذارد. البته نقطه ضعف‌هایی نیز در اج مشاهده شده که از جمله آن‌ها می‌تواند به عدم پشتیبانی از قابلیت یکسان‌سازی تاریخچه، افزوده‌ها و دیگر تنظیمات در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *