پس از یافتن سرنخ هایی در کد بتا iOS 14.6 و اپل موزیک برای اندروید و تلاش های شرکت، سرانجام اپل از سرویس استریم صوتی Lossless و صدای فضایی به همراه دالبی اتموس رونمایی کرد. بعد از همه اشارات و شایعات، دو گزینه جدید با کیفیت بالا از طریق سرویس استریم صوتی در دسترس است. و بهترین قسمت این است که مشترکین اپل موزیک در ماه آینده هنگام ورود به سرویس بدون هزینه اضافی به هر دو دسترسی خواهند داشت.

ایرپادز مکس اپل به قابلیت های صدای فضایی مجهز است، اما هدفون فقط با آیفون، آیپد یا مک شما به خوبی کار می کند و محتوای سازگار زیادی وجود ندارد. با افزودن Dolby Atmos به اپل موزیک، گزینه ای همه جانبه برای گوش دادن به موسیقی مشابه آنچه Tidal HiFi و Amazon Music HD ارائه داده، خواهید داشت. هر دو سرویس از Dolby Atmos Music و Sony 360 Reality Audio پشتیبانی می کنند.اپل موزیک آهنگ‌های دالبی اتموس را بطور خودکار برای ایرپادها و هدفون‌های بیتس با تراشه H1 یا W1 اجرا می‌کند و البته اسپیکر موجود در جدیدترین نسخه‌های آیفون، آیپد و مک هم از این آهنگ‌ها پشتیبانی خواهند کرد.

اپل قول می دهد یافتن مطالب Dolby Atmos را با پلی لیست های منظم و نشان های ویژه آسان کند. با این حال، این شرکت در مورد اندازه کتابخانه موسیقی در اینجا جزئیات خاصی را ارائه نداد. بیش از 75 میلیون آهنگ در هنگام راه‌اندازی اپل موزیک Lossless در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. آهنگ Lossless استاندارد 24 بیتی 48 کیلوهرتزی است و نسخه رزولوشن بالای آن به 192 کیلوهرتز می‌رسد. این آهنگ‌ها حجم بسیار بیشتری را از دستگاه می‌گیرند. برای مثال حجم موردنیاز 1000 آهنگ بی‌اتلاف با 3000 آهنگ باکیفیت یکسان است.

با توجه به این موضوع، کاربران برای استریم این آهنگ‌ها حجم اینترنت بیشتری هم مصرف می‌کنند. برای یک آهنگ استاندارد Lossless این حجم به 26 مگابایت و برای کیفیت بالای آن به 145 مگابایت می‌رسد. هر دو قابلیت جدید در ماه ژوئن 2021 روی اپل موزیک در دسترس قرار خواهد گرفت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *