ایالات متحده مانند بسیاری دیگر از کشورهای از جهان، سعی در به حداقل رساندن برقراری ارتباط بین شهروندان خود دارد، زیرا با گسترش ارتباط فیزیکی میان افراد، شیوع کروناویروس جدید غیر قابل مهار خواهد شد. در همین راستا، کلینیک مشهور مایو در فلوریدای آمریکا برای جمع آوری و حمل و نقل نمونه‌های آزمایش کروناویروس اصطلاحا از شاتل‌های خودران استفاده می‌کند.

کلینیک مایو برای انجام این پروژه با اداره حمل و نقل جکسون ویل و استارتاپ‌های خودران موسوم به Navya و Beep همکاری کرده است. بدین ترتیب از تاریخ ۳۰ مارس، چهار شاتل خودران شروع به سرویس‌دهی در مسیر بین محل آزمایش و آزمایشگاه در فلوریدا کرده‌اند. پس از اتمام آزمایش و نمونه‌گیری، کارکنان نمونه‌ها را درون یک ظرف امن قرار می‌دهند و آنها را در شاتل خودران می‌گذارند تا ادامه مسیر انتقال نمونه، عاری از حضور انسان باشد.

این کار علاوه بر ارتقای استانداردهای بهداشتی باعث می‌شود پزشکان و پرستاران کمتر در معرض آلودگی‌های ویروسی قرار بگیرند و در وقت و هزینه‌ها نیز صرفه جویی شود. انتظار می‌رود در آینده کلینیک‌های بیشتری در نقاط مختلف آمریکا از این روش برای دریافت کیت‌های تست کرونا و بررسی آنها استفاده کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *