نرم افزار و اینترنت

امکان اجرای اپلیکیشن ها بدون نیاز به نصب در iOS 14 بزودی فراهم می شود

اپل احتمالا قصد دارد قابلیتی جدید به سیستم‌عامل iOS 14 بیاورد که به‌لطف آن می‌توانید پیش از دانلود و نصب اپلیکیشن‌، آن را به‌شکلی محدود امتحان کنید. سایت 9to5mac که مدتی قبل موفق شد به نسخه‌ای از سیستم‌عامل iOS 14 دست پیدا کند، با بررسی بیشتر کدهای آن قابلیت جدیدی به نام Clips کشف کرده‌اند. این API به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بخش‌هایی از اپلیکیشن خود را بدون نیاز به نصب، برای کاربران ارائه دهند.

به نظر می‌رسد افراد با اسکن QR Code یا پنجره پاپ‌آپ مواجه می‌شوند که می‌توانند از بخشی از امکانات اپلیکیشن موردنظر بهره ببرند. ظاهرا این قابلیت به‌لطف API جدید به‌‌کاررفته در iOS 14 اضافه می‌شود؛ 9to5Mac می‌گوید اپل در iOS 14 از API موردبحث با نام Clips یاد می‌کند.

اگر این قابلیت واقعا همراه با iOS 14 ارائه شود، کاربران مثلا می‌توانند بدون نیاز به نصب بازی مثلا مرحله اول آن را تجربه کنند. ظاهرا شرکت‌هایی مانند Yelp، DoorDash و YouTube مشغول آزمایش این مشخصه هستند. باید خاطرنشان کنیم گوگل چند سال قبل برای گوشی‌های اندرویدی قابلیت مشابهی را معرفی کرده است.

براساس گزارش‌های پیشین، iOS 14 جدید قرار است شامل بهبودهایی در iCloud Keychain، نمای جدید برای صفحه‌ی اصلی، اپلیکیشن جدیدی برای تناسب اندام، ویجت‌های واقعی روی صفحه‌‌ی اصلی و موارد دیگر باشد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا