نرم افزار و اینترنت

پایان فعالیت افزونه مایکروسافت 365 در مرورگرهای اج و کروم از سال 2024

مایکروسافت به طور غیرمنتظره اعلام کرده است که به زودی به پشتیبانی از افزونه مایکروسافت 365 برای مرورگر اج خود و همچنین مرورگر گوگل کروم پایان خواهد داد. صفحه پشتیبانی مایکروسافت که به تازگی فاش شده نشان می دهد که پشتیبانی از هر دو افزونه در 15 ژانویه 2024 به پایان می رسد.

این افزونه برای اولین بار با نام تجاری آفیس آنلاین توسط مایکروسافت برای مرورگر Edge در سال 2016 منتشر شد و بعداً پشتیبانی کروم اضافه شد. این افزونه طراحی شده تا کاربران مبتنی بر وب دسترسی سریع‌تری به بسیاری از برنامه‌های آفیس این شرکت داشته باشند. از آن زمان، فروشگاه‌های Chrome Store و Edge نشان می‌دهند که افزونه به ترتیب بیش از 6 میلیون بار و بیش از 4 میلیون بار دانلود شده است. در صفحه پشتیبانی آمده است:

پس از این تاریخ، افزونه دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و غیرامنیتی، رفع اشکال‌ها یا پشتیبانی فنی را دریافت نخواهد کرد. افزونه مرورگر مایکروسافت 365 نیز به عنوان افزونه از وب استورهای مایکروسافت اج و گوگل کروم حذف خواهد شد.

اگر از نسخه مایکروسافت اج افزونه استفاده می کنید. در اینجا نحوه حذف آن آمده است:

هنگامی که با حساب مایکروسافت خود وارد شدید، نماد افزونه مرورگر Microsoft 365 را در کنار نوار آدرس در مرورگر خود انتخاب کنید. در تنظیمات، کلیک راست کرده و Remove from Microsoft Edge را انتخاب کنید یا برای حذف افزونه به Manage extensions بروید.

مایکروسافت می گوید که کاربران اج اکنون می توانند پس از 15 ژانویه از طریق نوار کناری مرورگر به مایکروسافت 365 دسترسی داشته باشند. کاربران کروم می توانند به سادگی با مراجعه به سایت Microsoft365.com و بوکمارک کردن آن برای دسترسی سریعتر به این برنامه ها دسترسی داشته باشند. کاربران کروم همچنان می‌توانند افزونه مرورگر حساب ویندوز را برای استفاده از یک ورود به سیستم دریافت کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا