در اوایل ماه جاری اپل اولین بتای عمومی iOS 13.4.5 را منتشر کرد و امروز این شرکت سومین بتای iOS 13.5 را برای توسعه دهندگان در دسترس قرار داده است. در اوایل ماه جاری اپل و گوگل تلاش مشترکی را برای فعال کردن APIها و فناوری سطح سیستم عامل برای کمک به امکان ردیابی مخاطب با استفاده از بلوتوث در گوشی ها اعلام کردند.

این شرکت ها همچنین اعلام کردند API هایی را منتشر می کنند که قابلیت همکاری بین دستگاه های اندروید و iOS را با استفاده از برنامه های مقامات بهداشت عمومی فراهم می کند. امروز اپل بتای سوم iOS 13.5 را برای آیفون منتشر کرده که حاوی کدهای لازم برای اجرای برنامه های ساخته شده با استفاده از API نوتیفکیشن است. این کدها به صورت اختیاری بوده و کاربران می توانند از قسمت تنظیمات حریم خصوصی فعال کنند.

به همین ترتیب ، گوگل به روزرسانی بتای Google Play Services خود را با API اعلان ها و همراه SDK در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد که آنها می‌توانند به کمک آن اپلیکیشن‌هایی توسعه دهند که کاربر را با ارسال نوتیفیکیشن از تماس با افراد مبتلا به کووید 19 آگاه می‌کند. اپل همچنین در بروزرسانی جدید امکان باز کردن قفل آیفون هنگام پوشیدن ماسک بدون نیاز به فیس آیدی را فراهم کرده است.

در حال حاضر اگر کاربر ماسک به صورت زده باشد، برای آنلاک کردن آیفون از طریق فیس آیدی باید آن را از روی صورت خود بردارد. در غیر این صورت گوشی با تأخیری تقریباً آزاردهنده کاربر را به صفحه وارد کردن پسورد راهنمایی می‌کند. می‌توان بیرون از خانه و هنگام داشتن ماسک، فیس آیدی را غیرفعال کرد ولی در این صورت باید هر بار پس از رسیدن به منزل فیس آیدی را دوباره فعال کرد. این بروزرسانی همچنین به کاربران امکان می دهد یک ویژگی را در مکالمات ویدیویی FaceTime غیرفعال کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *