سخت افزار
موضوعات داغ

رونمایی AMD از پردازنده های موبایلی رایزن پرو 4000

شرکت AMD از جدیدترین پردازنده موبایلی سری رایزن پرو 4000 برای لپ تاپ های تجاری رونمایی کرد. طبق گفته AMD، این تراشه از ویژگی های امنیتی جدید و پیشرفت در عملکرد باتری استفاده می کند و یک چالش مستقیم برای vPro اینتل است.

سری رایزن پرو 4000 شامل سه تراشه جدید است. گل سرسبد این سری تراشه رایزن 7 پرو 47550U بوده که دارای 8 هسته و 16 رشته بوده و از سرعت پایه 1.7 گیگاهرتز و سرعت بوست 4.1 گیگاهرتز بهره مب برد. تراشه رایزن 5 پرو 4560U نیز، 6 هسته و 12 رشته داشته و سرعت پایه و بوست آن 2.1 گیگاهرتز و 4.0 گیگاهرتز است. و مدل آخر تراشه رایزن 3 پرو 4450U است که دارای 4 هسته و 8 رشته بوده و سرعت پایه و بوست آن 2.5 گیگاهرتز و 3.7 گیگاهرتز می باشد. تراشه های جدید، اولین پردازنده های تجاری هستند که مبتنی بر معماری 7 نانومتری Zen 2 توسعه داده شده اند.

همانطور که در بالا گفته شد، قابلیت‌های امنیتی مهم‌ترین ویژگی این رده از پردازنده‌های AMD را تشکیل می‌دهند. این پردازنده‌ها دارای یک تراشه اختصاصی با عنوان AMD Secure Processor هستند که از فناوری Secured-Core از شرکت مایکروسافت بهره می‌برند. این فناوری قادر است در برابر حمله‌های امنیتی در سطح Kernel و همچنین دیگر تهدیدات از این پردازنده‌ها محافظت کند.

از میان دیگر قابلیت‌های امنیتی این پردازنده‌ها می‌توان به ویژگی رمزگذاری Memory Guard اشاره کرد که توسط AMD طراحی شده است. این شرکت اعلام کرده است که این قابلیت سبب می‌شود پردازنده‌های سری Pro تنها محصولاتی باشند که از رمزگذاری کامل حافظه بهره می‌برند. به لطف حضور این قابلیت در صورت به سرقت رفتن سیستم یا لپ‌تاپ، سارقان نمی‌توانند اطلاعات حساس کاربران را از حافظه خارج کنند.

پردازنده‌های سری Ryzen Pro 4000 همچنین از قابلیت AMD Pro Manageability نیز پشتیبانی می‌کنند. به نظر می‌رسد این قابلیت به منظور رقابت با قابلیت Active Management Technology در پردازنده‌های اینتل طراحی شده است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این شرکت در پردازنده‌های vPro محسوب می‌شود.

AMD همچنین اطلاعاتی را از میزان مصرف انرژی و شارژدهی محصولات بهره‌مند از این پردازنده‌ها منتشر کرده است. طبق این اطلاعات، پردازنده‌های جدید Pro 4000 شارژدهی بسیار بالایی را برای محصولات مختلف فراهم می‌کنند. این پردازنده‌ها در حالت‌های Idle Detection (کمترین حالت مصرف)، Activity Detection (ارتقا سریع عملکرد برای پاسخگویی به نیازها) و همچنین Power-State Selection (انتقال میان حالت‌های مختلف مصرف) دارای بازدهی انرژی بسیار بهتری هستند. AMD اعلام کرده است که پردازنده Ryzen 7 Pro 4750U می‌تواند برای دستگاه‌های گوناگون نزدیک به 20 ساعت شارژدهی باتری فراهم کند. طبق اعلام این شرکت پردازنده های سری پرو ۴۰۰۰ قرار است در محصولات جدیدی از جمله تینک پد های جدید لنوو مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا