سخت افزار

شرکت AMD از کارت گرافیک Radeon Pro VII رونمایی کرد

شرکت AMD از جدیدترین کارت گرافیک حرفه ای خود برای ورک استیشن ها با نام Radeon Pro VII رونمایی کرده که براساس معماری 7 نانومتری توسعه داده شده و از تراشه MCM Vega 20 بهره می‌برد.

کارت گرافیک Radeon Pro VII دارای 16 گیگابایت حافظه گرافیکی نوع HBM2 به همراه یک رابط حافظه 4096 بیتی است. 3840 پردازنده جریانی (SP)، تعداد 60 واحد محاسباتی CU و 240 بلوک TMU در کنار 64 واحد ROP در آن به کار رفته‌اند. این کارت گرافیک به یک خنک کننده دمنده مجهز بوده و AMD اشاره‌ای به توان حرارتی آن نکرده است. نیروی مورد نیاز این کارت گرافیک از طریق یک رابط 8 و یک رابط 6 پین تأمین می‌شود.

شرکت AMD قابلیت Multi-GPU را به کارت‌های گرافیک سری پرو بازگردانده و Radeon Pro VII می‌تواند در آرایش دو گانه، با استفاده از فناوری Infinity Fabric در یک سیستم مورد استفاده قرار گیرد. هر کارت گرافیک دارای دو پل Infinity Fabric است که هر پل به فرکانس 1333 مگاهرتز و سرعت 42 گیگابایت در ثانیه دست پیدا می‌کند. جمع پهنای باند کلی در این بخش به 168 گیگابایت در ثانیه می‌رسد. این مقدار دو برابر بیشتر از سرعت رابط PCI-E 4.0 است.

به گفته AMD، کارت گرافیک Radeon Pro VII در پردازش‌های اعشاری یا همان ممیز شناور، تا دو برابر بهتر از Radeon VII عمل کرده و سرعت آن به 6.55 ترافلاپ در ثانیه می‌رسد. همان‌طور که گفته شد، این کارت گرافیک برای بازی طراحی نشده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا