سخت افزار

سامسونگ نسل دوم SmartSSD را با قابلیت‌های پردازشی پیشرفته توسعه می‌دهد

امروز سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای از توسعه موفقیت‌آمیز نسل دوم درایوهای ذخیره‌سازی محاسباتی SmartSSD خود خبر داد. در مقایسه با درایوهای SSD معمولی، SmartSSD جدید زمان پردازش را کاهش می دهد و عملکرد سیستم را تا بیش از 50 درصد بهبود می بخشد، استفاده از پردازنده را تا 97 درصد افزایش می دهد و بهره وری انرژی را تا 70 درصد بهبود می بخشد.

همه اینها با یک مکانیسم ذخیره سازی محاسباتی اختصاصی جدید در سخت افزار امکان پذیر می شود که عملکردهای پردازش را با به حداقل رساندن انتقال داده بین CPU، GPU و RAM بهبود می بخشد. هسته‌های داخلی ARM، نرم‌افزار بسیار کارآمد و مالکیت معنوی (IP) که با مشورت مشتریان توسعه یافته‌اند، به دستگاه ذخیره‌سازی قدرت بیشتری برای مقابله با چالش‌های پردازش داده‌های نسل بعدی فناوری‌های 5G و 6G می‌دهند.

لازم به ذکر است که سامسونگ و AMD در سال 2020 نسل اول SmartSSD را به طور مشترک توسعه دادند و آن را در اختیار شرکت های جهانی فناوری اطلاعات از جمله ارائه دهندگان پلتفرم های ارتباط تصویری قرار دادند. سامسونگ با هدف دستیابی به استانداردسازی فناوری SmartSSD و اعتبار سنجی فنی محصولات خود، با انجمن صنعت شبکه ذخیره سازی (SNIA) و NVM Express نیز همکاری کرده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا