اکتبر سال گذشته بود که مایکروسافت از یک گوشی هوشمند تاشو با نام سرفیس Duo رونمایی کرده ولی اطلاعاتی از آن منتشر نکرده بود. حال به تازگی برخی از منابع خبری اطلاعاتی را در مورد گوشی تاشو اندرویدی Surface Duo منتشر کرده‌اند و به وجود تراشه اسنپدراگون 855 در این محصول اشاره کرده‌اند.

طبق گفته Windows Central،  مایکروسافت Surface Duo به دو نمایشگر 5.6 اینچی AMOLED با رزولوشن 1800 در 1350 مجهز شده است. براساس گزارشات، این دستگاه از پردازنده‌ اسنپدراگون 855، رم 6 گیگابایتی و حافظه 64 یا 256 گیگابایتی استفاده خواهد کرد. یک دوربین 11 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

تایید هویت بیومتریک از طریق سنسور اثر انگشت صورت خواهد گرفت اما ناامید کننده ترین نکته در مورد گوشی تاشوی مایکروسافت باتری ۳۴۶۰ میلی آمپرساعتی است که با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگر نمی توان چندان روی آن حساب باز کرد. علاوه بر عدم پشتیبانی از 5G سرفیس Duo از شارژ بی سیم و NFC هم محروم مانده است.

هر چند اپ های پیش فرض مایکروسافت را می توان بین دو سمت نمایشگر جابجا کرد اما برنامه های دیگر لزوما از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و فراهم کردن چنین قابلیتی بر عهده توسعه دهنده ها قرار دارد. سرفیس Duo قرار بود اواخر سال ۲۰۲۰ از راه برسد اما برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال عرضه پیش از موعد این گوشی تاشو است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *