در حالی که Facebook Marketplace مکانی عالی برای خرید و فروش کالاهای فروخته شده توسط افراد بود، کاربران هرگز نتوانستند از محصولات مارک های بزرگ و یا فروشگاه های محلی خریداری کنند.اکنون فیسبوک قابلیتی به نام Shops ارائه کرده که بستری برای ایجاد هرگونه بیزینس، از کسب و کار کوچک گرفته تا یک مارکت جهانی، برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند محصولات را به طور مستقیم به کاربران بفروشند.

کسب و کارها به کمک قابلیت Shops می‌توانند قسمتی از صفحه فیسبوک یا اینستاگرام خود را به یک «فروشگاه» اختصاص دهند و کاتالوگ محصولات را برای خرید در معرض نمایش کاربران قرار دهند. خریدها در فیسبوک انجام نشده و مشتری از صفحه محصول به وب سایت کسب و کار هدایت خواهد شد.

قابلیت Shops به کسب و کارها کمک می کند تا توجه دنبال کنندگان را به محصولات خود جلب کرده و مشتری جدید به دست آورند. همچنین می‌توانند با مشتری احتمالی در مسنجر، واتساپ و دایرکت اینستاگرام چت کنند. اینستاگرام از این قابلیت به شکل گسترده تری استفاده خواهد کرد و بناست در آپدیت‌های آینده قسمتی از اپلیکیشن را به فروشگاه اختصاص داده و آن را جایگزین تب «Activity» کند.

امکانات دیگری که فیس بوک در حال آزمایش می باشد، این است که امکان نمایش لایو محصولات در اینستاگرام و فیس بوک است. به کمک این قابلیت برندها و اینفلوئنسرها می‌توانند پیش از لایو استریم برخی محصولات را تگ کرده و لینک خرید آن‌ها را پایین ویدیو پین کنند.قابلیت Shops به مرور در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *