استاندارد جدید Wi-Fi 6E می‌تواند موج 1200 مگاهرتزی را در اختیار دستگاه‌های مجهز به وای‌فای قرار دهد. با چنین فرکانسی کانال‌های بیشتری در اختیار دستگاه قرار می‌گیرند و طبیعتا سرعت تبادل داده‌ها افزایش می‌یابد. کوالکام امیدوار است که بتواند نسل اول تراشه های Wi-Fi 6E خود را هر چه سریع‌تر برای رنج وسیعی از گوشی‌های هوشمند و روترهای وایرلس آماده سازی کند.

کوالکام اعلام کرده است که دو تراشه FastConnect 6900 و FastConnect 6700 از استاندارد جدید Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند. با استاندارد جدید، مشکلاتی مانند شلوغی امواج هوایی و ناپایداری سیستم وای‌فای که از نقاط ضعف اصلی این فناوری هستند از میان می‌رود و به همین دلیل است که انتظار Wi-Fi 6E را می‌کشیم.

این تراشه های جدید به ترتیب بیشینه سرعت نظری ۵ گیگابیت بر ثانیه و ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه دارند. هر دوی این تراشه ها از بیشینه اندازه کانال های وای فای (۱۶۰ مگاهرتز روی ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز) پشتیبانی می کنند. البته هنوز مشخص نیست که پرچمداران بهره مند از این چیپ دقیقا چه زمانی وارد بازار می شوند. کوالکام به تازگی جدیدترین تراشه های اسنپدراگون خود را عرضه کرده که از چیپ FastConnect 6800 (بدون پشتیبانی از موج ۶ گیگاهرتز) استفاده می کنند.

کوالکام امیدوار است که سازندگان به زودی روی به استفاده از تراشه‌های جدید FastConnect در محصولات خود بیاورند که فناوری نسل جدید را با سرعت بالاتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین کوالکام 4 تراشه جدید از سری Network Pro را برای روترها رونمایی کرده که از 6 تا 16 استریم وای‌فای به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و سرعت تئوری آن چیزی بین 5.4 تا 10.8 گیگابیت بر ثانیه است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *