نرم افزار و اینترنت

رابط کاربری ColorOS 7.2 با ویژگی های جدید معرفی شد

اوپو، چند روز پیش در کنار معرفی گوشی های رینو 4 و رینو 4 پرو،  نسخه جدید رابط کاربری ColorOS 7.2 را معرفی کرد. این رابط کاربری جدید مبتنی بر سیستم عامل اندروید 10 بوده و قابلیت ها و پیشرفت های جدید به همراه دارد.

اولین قابلیت Super Night Scene برای ویدیوها است. همانطور که از نامش پیداست، اوپو الگوریتمی به نام Moonlight Night Scene Video (ترجمه شده) توسعه داده، که کیفیت فیلم برداری در شرایط نوری کم را افزایش می دهد. به ادعای اوپو، به ترتیب 74 درصد و 34 درصد از روشنایی و وضوح فیلم ها را بهبود می بخشد.

قابلیت بعدی Movie Mode برای ویدیوها می باشد. شیائومی قبلا حالت Vlog mode را در نسخه های MIUI 11/12 ارائه کرده بود و حالا اوپو به مانند شیائومی، حالت جدیدی به بخش ویدیوها افزوده که امکان ضبط فیلم با نسبت ابعاد 21 به 9 را فراهم می کند. کاربران می توانند از بین 10 فیلتر مختلف، چند الگو و پارامترهایی همانند نوردهی، سرعت شاتر، و موارد دیگر را تنظیم کنند. این ویژگی بخشی از ویرایشگر ویدیوی Soloop ColorOS است.

ویژگی بعدی معرفی شده، حالت Super Power Saving است که به کاربران این امکان را می دهد تا از آخرین ظرفیت شارژ باتری با بالاترین کارآمد استفاده کنند. اوپو می گوید، کاربران می توانند با فعال کردن Super Power Saving Mode از WeChat به مدت 1.5 ساعت (90 دقیقه) با باتری تنها 5٪ استفاده کنند.

این سیستم همچنین با تجزیه و تحلیل عادات و روند استفاده روزانه کاربر، سرعت اجرای برنامه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. این ویژگی در MIUI 12 نیز یافت می شود. از سوی دیگر، هنگامی که کاربران عکس های قدیمی خود را اسکن می کنند، معمولا از کیفیت پایینی برخوردار است، ولی حالا با قابلیت جدید AI Rapair اینکار را برای کاربران با از بین بردن تاری و نویزهای قابل مشاهده انجام می دهد.

این رابط کاربری جدید، درحال حاضر در گوشی های رینو 4 و رینو 4 پرو در دسترس است. چند ماه پیش هم این شرکت سری اوپو فایند ایکس 2 را با رابط کاربری ColorOS 7.1 معرفی کرد. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در رابطه با عرضه این رابط کاربری برای گوشی دیگر اوپو در دست نیست.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا