امنیت

حمله سایبری، باعث اخلال در تولیدات شرکت هوندا شد

حمله سایبری به شرکت خودروسازی هوندا فعالیت‌های این شرکت را در چند کشور مختل کرد. این شرکت ژاپنی در بیانیه‌ای اعلام کرد به شبکه هوندا حمله سایبری شده است. البته طی این حمله هیچ اطلاعاتی فاش نشده اما کارشناسان مشغول بررسی هستند تا تاثیرات آن را محدود کنند و فعالیت بخش‌های تولید، فروش و توسعه را از سر گیرند.

این حمله سایبری سرورهای داخلی هوندا را هدف گرفته و ویروسی را در سیستم‌های این شرکت منتشر کرده است. باج افزار موسوم به Snake به فایل ‌های رمزگذاری شده حمله کرده و گروگان می‌گیرد تا مالک با پرداخت پول، پسورد آنها را دریافت کرده و قادر به استفاده مجدد از دیتا شود.

این اولین حمله عمده داخلی به سیستم‌های هوندا محسوب می‌شود و تیم آی تی هوندا در کنار تیم NA Region در حال برطرف کردن مشکل هستند تا سریعتر کسب و کار به حالت قبل بازگردد. هرچند هوندا از بازگشت فعالیت برخی از شعب خود خبر داده، اما مشتریان و کاربران قادر به پرداخت الکترونیکی نبوده و نمی‌توانند به سیستم سرویس و خدمات مشتریان دسترسی داشته باشند. گفته می‌شود دستمزد کارگران موقت نیز پرداخت نشده و از این بابت کارگران شاکی هستند.

با این وجود «Brett Callow»، تحلیلگر کمپانی امنیتی «Emsisoft» به آپلود نمونه‌ای از بدافزار رمزگذار در سرویس «VirusTotal» اشاره کرده که در آن به زیر دامنه هوندا با آدرس mds.honda.com ارجاع داده شده. به گفته وی این دامنه روی وب جهانی در دسترس نیست اما احتمالا در شبکه داخلی کمپانی وجود دارد که در این صورت نشانه‌ای واضح از هدف گرفتن سرویس‌های آنها توسط Snake است. پیش از هوندا شرکت‌های فناوری بزرگ دیگری نظیر Cognizant، Chubb و CPI قربانی حمله باج افزارها شده بودند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا