سخت افزار

رونمایی AMD از کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5600M

شرکت AMD روز گذشته از جدیدترین کارت گرافیک قدرتمند خود با نام AMD Radeon Pro 5600M رونمایی کرده است. این کارت گرافیک هم اکنون بر روی مک بوک های اپل خودنمایی می کند. کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5600M یک محصول در کلاس ایستگاه کاری و رندرینگ است که برای انواع پردازش‌های نسبتاً سنگین گرافیکی، موتورهای رندر GPU Based، برنامه‌های تولید محتوا، سه بعدی، معماری، مهندسی، گرافیک و غیره طراحی شده است. این کارت گرافیک دارای مشخصاتی بسیار جالب توجه، با هدف نهایت استفاده از پتانسیل GPU است.

این کارت گرفایک به 8 گیگابایت حافظه گرافیکی نوع HDM2 مجهز شده و یک رابط حافظه 2048 بیتی را برای آن در نظر گرفته است. به گفته AMD، با وجود این حافظه گرافیکی، پهنای باند 394 گیگابایتی را در اختیار خواهیم داشت. Radeon Pro 5600M دارای 40 واحد CU و 2560 پردازنده جریانی است. در نتیجه با مشخصاتی نزدیک به کلاس دسکتاپ روبرو هستیم.

این کارت گرافیک که از خانواده غیر گیمینگ Pro است، از سیلیکون NAVI 12 بهره برده و توان عملیاتی آن به 5.3 ترافلاپ در ثانیه می‌رسد. این کارت گرافیک که در MacBook Proهای 16 اینچی شرکت اپل تعبیه می‌شود، از یک نسخه خاص از حافظه‌های HBM2 بهره می‌برد که دارای جریان مصرفی پایین بوده و برای لپ تاپ‌ها مناسب هستند. در حال حاضر اپل و AMD اشاره‌ای به توان حرارتی (TDP) این کارت گرافیک ایستگاه کاری نکرده‌اند.

منبع
anandtech
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا