آموزش

آموزش نحوه لغو و بازگردانی ارسال ایمیل ها در جیمیل

همه ما لحظاتی داشته ایم که بلافاصله از ارسال ایمیل ها پشیمان هستیم. اگر در آن موقعیت قرار دارید و از جیمیل استفاده می کنید ، یک پنجره کوچک دارید که در آن می توانید اشتباه خود را خنثی کنید، اما برای انجام آن فقط چند ثانیه زمان دارید. در اینجا نحوه انجام کار روی آن آورده شده است.

در حالیکه این عملیات برای کاربران جیلمیل است، می توانید ایمیل های ارسال شده را نیز در Outlook لغو کنید. اوت لوک به شما یک پنجره 30 ثانیه ای می دهد تا یک ایمیل ارسالی را بخاطر بسپارید، بنابراین باید سریع باشید.

تنظیم زمان لغو ارسال ایمیل در نسخه تحت وب جیمیل

به طور پیش فرض، جیمیل فقط یک پنجره 5 ثانیه به شما نشان می دهد که در آن می توانید ایمیل را پس از زدن دکمه ارسال، لغو کنید. اگر این خیلی کوتاه باشد ، لازم است مدت زمانی را افزایش دهید که جیمیل قبل از ارسال آنها ، ایمیل را در انتظار نگه دارد. (پس از آن، ایمیل ها قابل بازیابی نیستند.)

متأسفانه، شما نمی توانید طول این دوره انصراف را در اپلیکیشن جیمیل تغییر دهید. اینکار را باید در منوی تنظیمات جیمیل در وب با استفاده از رایانه شخصی ویندوز یا مک خود انجام دهید. برای انجام اینار، ابتدا جیمل را در مرورگر وب مورد نظرتان باز کرده و سپس روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود. در گام بعد بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

در برگه General تنظیمات جیمیل خود، گزینه Undo Send با مدت زمان پیش فرض 5 ثانیه لغو مشاهده خواهید کرد. می توانید این گزینه را از مدت زمان 10 ، 20 و 30 ثانیه از منوی کشویی تغییر دهید.

پس از تغییرات اعمال شده، کافیست برای ذخیره تنظیمات روی دکمه Save Changes در پایین صفحه ضربه بزنید. مدت زمان لغو ارسال ایمیل ها در تمام بخش های جیمیل از جمله نسخه تحت وب و اپلیکیشن اعمال می شود.

نحوه بازگردانی ایمیل ارسال شده در نسخه تحت وب جیمیل

اگر می خواهید یک ایمیل ارسال شده در جیمیل را بازگردانید، باید در مدت زمان لغو مربوط به حساب خود اینکار را انجام دهید. این دوره از لحظه فشار دکمه “ارسال” شروع می شود.

برای بازگردانی یک ایمیل، دکمه Undo را که در پنجره باز شده Message Sent ظاهر شده، فشار دهید. این تنها شانس شما برای بازگردانی ایمیل ارسال شده است، در صورتی که آن را از دست دادید، ایمیل به سرور نامه گیرنده ارسال شده، و دیگر آن را نمی توانید بازگردانی کنید.

نحوه بازگردانی ایمیل در نسخه اپلیکیشن جیمیل

روند بازگردانی یک ایمیل هنگام استفاده از برنامه جیمیل در دستگاه های آیفون، آیپد یا دستگاه های اندرویدی مشابه است. پس از ارسال ایمیل به مشتری ایمیل گوگل، یک جعبه بازشو سیاه رنگ در انتهای صفحه داده می شود و به شما می گوید که ایمیل ارسال شده است. دکمه Undo در سمت راست این پنجره ظاهر می شود. اگر می خواهید ارسال ایمیل را متوقف کنید، در مدت زمان لغو روی این دکمه ضربه بزنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا