انویدیا به تازگی از شتاب دهنده جدید A100 PCIe رونمایی کرده که براساس معماری Ampere توسعه یافته است. این محصول از مشخصات یکسانی با نمونه A100 SXM بهره می‌برد اما چند تغییر را نیز شاهد هستیم. NVIDIA و شرکای تجاری خود با معرفی این شتاب دهنده روش جدیدی را برای کاربران علاقه مند فراهم کردند تا بتوانند از توانایی های آموزش هوش مصنوعی در معماری گرافیکی Ampere در قالب A100 PCIe استفاده کنند. البته که به عنوان یک کارت محاسباتی در دیتاسنترهای بزرگ نیز فعالیت خواهد کرد.

A100 PCIe از توان حرارتی 250 وات برخوردار است. با توجه ComputerBase که از انویدیا نقل قول کرده، این کارت از توان حرارتی پایین‌ترین بهره می‌برد و در واقع مقایسه آن با نمونه SXM با توان حرارتی 400 وات به خوبی چنین موضوعی را نشان می‌دهد. با این حال علی رغم توان حرارتی پایین‌تر مدل PCIe انویدیا ادعا می‌کند که نهایت قدرت هر دو مدل یکسان خواهد بود و فقط در طی بارهای کاری طولانی مدت شاهد 10 الی 50 درصد کارایی پایین‌تر نسبت به نمونه SXM4 هستیم.

مدل PCIe با 40 گیگابایت حافظه HBM2e به مانند نسخه SXM همراه است. همچنین 6912 هسته CUDA و 432 هسته Tensor را شاهد هستیم اما خبری از هسته‌های RT نیست که البته در این زمینه مورد نیاز نیست. سیستم‌هایی بای شتاب دهنده‌های A100 PCIe و A100 SXM از تولید کنندگان سرور مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *