دوربین های دیجیتال
موضوعات داغ

رونمایی پاناسونیک از دوربین Lumix G100 برای ولاگرها

پاناسونیک برای رقابت با دوربین های سونی ZV-1 از دوربین دیجیتال مخصوص ولاگرها با نام Lumix G100 رونمایی کرده است. این دوربین بدون آینه، سنسور میکرو سه چهارم دارد و لنز آن هم قابل تعویض است.

پاناسونیک لومیکس G100 یک سنسور 20.3 مگاپیکسلی میکرو سه چهارم با سیستم تثبیت کننده 5 محوره داشته که می‌تواند تا رزولوشن 4K و با سرعت 30 فریم در ثانیه یا رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری داشته باشد. محدودیت زمانی فیلم‌برداری 4K با این دوربین وجود دارد و هر فیلم می‌تواند حداکثر 10 دقیقه باشد. این ویدیوها را می توان در نسبت های مختلفی از جمله اینستاگرام محور 4:5، 5:4 و 9:16 ضبط کرد. همچنین برای کنترل بهتر درجه بندی می توانید فیلم را در مشخصات رنگ تخت V-LogL Panasonic ضبط کنید.

پاناسونیک لومیکس G100 همچنین دارای یک ویوفایندر الکترونیکی هم هست که یک مزیت نسبت به دوربین سونی به حساب می‌آید. این ویوفایندر به گفته پاناسونیک، تا ۲.۸ برابر روشنایی بیشتری نسبت به دروبین Lumix G90 دارد. نمایشگر دوربین G100 چرخان است و به سمت بیرون هم باز می‌شود تا کار را برای ولاگرها راحت‌تر کند. همچنین پاناسونیک یک ویزگی نرم‌افزاری برای این نمایشگر و دوربین در نظر گرفته که وقتی نمایشگر را به بیرون باز می‌کنید، به محض پیدا کردن چهره کاربر، تنظیمات فیلم‌برداری را خودش اعمال می‌کند.

وقتی لومیکس G100 در حال فیلم‌برداری است، یک کادر قرمز دور تا دور نمایشگر را فرا می‌گیرد تا به این ترتیب کاربر همیشه از ضبط شدن فیلم مطمئن باشد.ویژگی بعدی در این دوربین روی پیچ حالت‌های دوربین قرار گرفته و S&Q نام دارد. با این ویژگی می‌توانید به سادگی فیلم‌های صحنه آهسته و Slow Motion و یا ویدیوهای سریع و تایم‌لپس تهیه کنید. برای مثال در این حالت اگر بخواهید می‌توانید با رزولوشن Full HD و تا چهار یا دو برابر اسلوموشن فیلم‌برداری کنید. برای این منظور، دوربین یا با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و یا در سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و خروجی نهایی را در سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تحویل می‌دهد.

در داخل رابط کاربری این دوربین هم می‌توانید فیلم‌هایی که ضبط کرده‌اید را در کلیپ‌هایی کوتاه‌تر ذخیره کنید تا بعدا کارتان برای ویرایش و تدوین ویدیوها راحت‌تر باشد. همچنین پروفایل رنگی پاناسونیک V-Log L هم در این دوربین وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با دامنه دینامیکی بیشتری ویدیو ضبط کند که بعدا برای Color Grading بهتر و راحت‌تر خواهد بود. وقتی که کاربر بخواهد عکس‌ها و فیلم‌ها را به گوشی منتقل کند نیز یک دکمه Send Image روی بدنه دوربین قرار گرفته که بین دوربین و گوشی کاربر بر بستر وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز اتصال برقرار می‌کند و فایل‌ها را ارسال می‌کند.

پاناسونیک از تکنولوژی صدای Nokia OZO استفاده کرده تا سه میکروفون موجود روی دوربین، بتوانند صدا را بهتر و با عمق بیشتری ضبط کنند. وقتی دوربین یک چهره تشخیص دهد، تمرکز میکروفون‌ها را به سمت آن چهره می‌برد و هربار که چهره فرد در فریم تصویر قرار بگیرد، صداهای دیگر به جز صدای او و به واسطه تکنولوژی نویز کنسلینگ، بلاک می‌شوند تا صدای کاربر یا فردی که در حال صحبت با دوربین است، به بهترین شکل ضبط شود. اگر هم چهره‌ای در فریم در حال فیلم‌برداری وجود نداشته باشد، سه میکروفون روی دوربین سعی می‌کنند صدا را به صورت ساراند ضبط کنند.

 این دوربین با یک پورت Micro USB شارژ می‌شود و یک پورت HDMI هم در کناره دوربین تعبیه شده است. پاناسونیک لومیکس G100 همانطور که گفتیم در اواخر ماه جولای عرضه خواهد شد. این دوربین در دو نسخه به بازار می‌آید که یکی از آن‌ها K Kit نام دارد و یک لنز ۱۲-۳۲ میلی‌متری همراه خود دارد. قیمت نهایی این مدل ۷۹۹ دلار خواهد بود و نسخه بعدی که علاوه بر این لنز، یک سه‌پایه کوچک برای ولاگرها به همراه دارد و دکمه ضبط ویدیو هم روی آن قرار گرفته، ۷۴۹ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا