سخت افزار

سامسونگ از حافظه SSD سری 870 QVO رونمایی کرد

سامسونگ به صورت رسمی از حافظه‌های‌ SSD سری 870QVO رونمایی کرد و آن‌ها را در چهار ظرفیت مختلف ۱، ۲، ۴ و ۸ ترابایتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت مدل ۱ ترابایتی این حافظه SSD برابر ۱۲۹.۹۹ دلار است، اما سامسونگ قیمت نسخه‌های با ظرفیت بالاتر را اعلام نکرده و نمی‌دانیم مدل ۸ ترابایتی آن با چه قیمتی فروخته خواهد شد، البته نباید انتظار قیمت پایینی را برای آن داشته باشد.

حافظه های جدید SSD سامسونگ با فرم فاکتور SATA توسعه داده شده و طبیعتا سرعت این درایو به مانند نمونه‌های NVMe M.2 نیست. با این حال 870 QVO قادر است اطلاعات را با سرعت 560 مگابایت بر ثانیه بخواند و با نرخ 530 مگابایت بر ثانیه بنویسد. نرخ IOPS این حافظه جامد به ترتیب حداکثر 98K و 88K است. سامسونگ در این درایو از کنترلر جدید MKX و حافظه فلش 4-bit MLC V-NAND ساخت خود استفاده کرده است.

حافظه‌های SSD جدید سامسونگ با نرم افزار «Magician» کار می‌کنند که اخیرا به نسخه ۶.۱ بروزرسانی شده است. حافظه‌های سری 870QVO سه سال گارانتی دارند و از امروز به صورت آنلاین قابل خریداری هستند، البته تاریخ دقیق عرضه آن با توجه به کشور و همچنین مدل مدنظر خریدار، متفاوت خواهد بود.

قیمت پایه این SSD برای مدل 1 ترابایتی 129.99 دلار است. نسخه دو ترابایتی با قیمت 249.99 دلار و 4 ترابایتی 499.99 دلار به فروش خواهند رسید. سامسونگ قیمت نسخه 8 ترابایتی را که تا تابستان امسال وارد بازار نخواهد شد اعلام نکرده اما احتمالا این مدل برچسب قیمت 900 دلاری را دریافت کند.

منبع
sammobile
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا