گوناگون

ابداع دستکش هوشمند جدید با قابلیت تبدیل زبان اشاره به گفتار

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس یک گجت پوشیدنی ابداع کرده اند که می تواند زبان اشاره آمریکایی را با کمک یک اپلیکیشن موبایل به گفتار تبدیل کند. این دستکش هنوز در مرحله توسعه نمونه اولیه است اما در آینده به افرادی که از زبان اشاره استفاده می کنند، کمک می کند با افراد عادی راحت تر ارتباط برقرار کنند. همچنین به آموزش زبان اشاره به نوآموزان نیز کمک می کند.

جون چن، استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت که سیستم ما از دوام مکانیکی و شیمیایی خوب، حساسیت بالا، زمان پاسخ سریع و کشش عالی برخوردار است. این تکنولوژی جدید، شامل یک جفت دستکش می‌شود که به حسگرهای باریک و قابل کشش مجهز هستند. هر یک از حسگرها، در امتداد یکی از انگشت‌های دست قرار می‌گیرند. این حسگرها، از الیاف رسانای الکتریسیته ساخته شده‌اند و می‌توانند حرکت‌های دست و انگشتان را که هر یک نشانه حرف، شماره، کلمه یا عبارتی هستند بررسی کنند.

سپس این ابزار، حرکات انگشتان را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند و به صفحه‌ای به اندازه یک اسکناس یک دلاری می‌فرستد. این صفحه، روی مچ دست کاربر قرار دارد و می‌تواند سیگنال‌ها را به صورت بی‌سیم به تلفن همراه منتقل کند تا به گفتار ترجمه شوند. از آنجا که زبان اشاره آمریکایی به حالات صورت نیز اتکا دارد، در این سیستم حسگرهایی وجود دارد که به ابروهای کاربر و گوشه های دهان او اضافه می شوند. در مرحله بعد گجت با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی می تواند ۶۶۰علامت را شناسایی کند از جمله حروف الفبا و اعداد از صفر تا ۹.

به گفته چن دستگاه هایی که قبلا برای ترجمه زبان اشاره ابداع شده بودند به طیف وسیعی از تکنیک ها از جمله الکترومیوگرافی، تاثیر پیزومقاومتی (piezoresistive) و رسانایی یونی اتکا داشته است. اما پیچیدگی این ابزارها علاوه بر سنگینی و حجم آنها سبب شده در وضعیت نمونه اولیه باقی بمانند.

منبع
digitaltrends
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا