استارتاپ چینی یک سیستم هوشمند شناسایی سگ ها طراحی کرده که می تواند با تکیه بر هوش مصنوعی سگ هایی را که در سطح شهر گم شده اند یا رفتارهای غیرقانونی انجام می دهند را شناسایی کند.

استارتاپ هوش مصنوعی چینی مگوی (Megvii)، از نرم‌افزار تشخیص چهره برای نظارت بر برنامه‌های دولت چین استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این تکنولوژی به انسان منحصر نشود و خدمات فناوری خود را به فراتر از انسان گسترش دهد تا درنتیجه بتواند چهره‌های مختلف حیوانات خانگی را نیز شناسایی کند. به گزارش خبرگزاری Abacus، برنامه جدید مگوی برای تشخیص سگ‌ها به‌وسیله اثر بینی آموزش داده شده است. بینی سگ مثل اثر انگشت انسان، الگوی منحصربه‌فردی دارد که می‌توان برای شناسایی از آن استفاده کرد. درواقع، بینی سگ، اثر انگشت او است.

کشور چین یکی از سختگیر ترین کشورها در حوزه نگهداری از حیوانات خانگی است. در برخی شهرهای این کشور نگهداری از سگ بسیار دشوار است و هر نوع تخلف در نگهداری سگ تبعاتی سنگین دارد. برای مثال اگر سگ هر نوع آلودگی از خود در خیابان ها به جا بگذارد، صاحب سگ به شدت مجازات خواهد شد. اما با توجه به جمعیت بالای چین و علاقه رو به رشد به نگهداری از سگ ها دولت تصمیم گرفته با روشی جدید هر نوع تخلف در نگهداری از سگ ها را به حداقل برساند. البته این برنامه صرفا جنبه تنبیهی ندارد و می تواند برای پیدا کردن صاحبان حیوان خانگی که گم شده است نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این استارتاپ چینی می گوید که می تواند اطلاعات سگ ها را به سادگی با اسکن عکس بینی که کاربران با گوشی های هوشمند خود می گیرند شناسایی کند. این فرایند درست مانند چگونگی ثبت اثر انگشت شما برای باز کردن بیومتریک برنامه های مختلف است. شرکت مگوی مدعی شده که میزان دقت این برنامه 95 درصد است و با استفاده از این برنامه تا کنون پانزده هزار سگ تعیین هویت شده اند.

به‌گفته‌ی استارتاپ چینی مگوی، این اپلیکیشن عملکردی بیش از بازگرداندن حیوانات خانگی گم‌شده به صاحبانشان دارد. این استارتاپ با داشتن روابطی با دولت، ادعا می‌کند که می‌تواند از این اپلیکیشن برای نظارت بر «نگه‌داری نادرست» حیوانات خانگی که صاحبانشان از آن‌ها به درستی مراقبت نمی‌کنند، استفاده کند. همچنین می‌تواند کسانی را که بدون پرداخت اجاره برای حضور حیوانات خانگی در فضای عمومی، اقدام به بیرون بردن و راه بردن حیواناتشان می‌کنند، شناسایی کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *