مایکروسافت ضمن معرفی بیلد جدید ویندوز 10 از طراحی جدید منوی استارت آن رونمایی کرد. حالا پس زمینه لوگوها و اپلیکیشن‌ها نیمه شفاف شده و ظاهر یکدست تری به آن‌ها داده است. مایکروسافت در یک وبلاگ توضیح داده که ما در حال تازه سازی منوی استارت با طراحی ساده‌تر هستیم که تابلوهای رنگی را در پشت آرم‌های موجود در لیست برنامه‌ها از بین می‌برد و یک پس زمینه یکنواخت، تا حدی شفاف را روی کاشی‌ها اعمال می‌کند.

شفاف کردن پس‌زمینه‌ آیکون اپلیکیشن‌ها در منوی استارت، ظاهر آن را ساده‌تر و جذاب‌تر می‌کند. در نسخه‌های کنونی، پس‌زمینه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و اکثر اپلیکیشن‌ها، یک رنگ ثابت آبی را به‌عنوان پس‌زمینه نمایش می‌دهند. اگرچه تغییر جدید در طراحی، آن‌چنان بزرگ و قابل‌توجه نیست، اما به‌هرحال شلوغی منوی استارت را تا حد زیادی از بین می‌برد.

در کنار منوی استارت به روز شده، یکی دیگر از جدیدترین ویژگی‌های ویندوز 10 شامل تغییرات در Alt-Tab است. مایکروسافت اعلام کرد تمام برگه‌های موجود در Microsoft Edge در Alt-Tab ظاهر می‌شوند. به نظر می‌رسد این تغییر ممکن است برای کاربران ویندوز کمی گیج کننده باشد، اما مایکروسافت خوشبختانه به شما اجازه می‌دهد تا دوباره از حالت کلاسیک Alt-Tab استفاده کنید.

همچنین مایکروسافت با طراحی جدید، ویندوز 10 تغییرات جزئی‌تری را ایجاد کرده است. ظاهر پیش فرض نوار وظیفه هم اکنون با برنامه Xbox پین شده برای کاربران Xbox Live یا گوشی اندروید شخصی‌تری خواهد شد. این ویژگی محدود به ایجاد حساب جدید در رایانه شخصی یا ورود به سیستم خواهد بود. اکنون اعلان‌ها دارای یک نماد X در گوشه بالا سمت راست هستند تا به شما این اجازه را دهند به سرعت آن را ببندید. همچنین مایکروسافت در حال بهبود برنامه تنظیمات خود در ویندوز 10 است. تغییرات فوق در حال حاضر در قالب آپدیت Preview Build 20161 برای کاربران عضو Windows Insiders منتشر شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *