بررسیموبایل و تبلت

بررسی گوشی موتورولا وان فیوژن پلاس

به نظر می رسد که موتورولا وان فیوژن پلاس پلاس یک گوشی هوشمند کاربرپسند با مجموعه ویژگی خوب می باشد. این دومین گوشی موتورولا بوده که یک دوربین سلفی پاپ آپ داشته و با قیمت پایه 229 دلار عرضه می شود. مطمئناً وان فیوژن پلاس می تواند در هر جبهه ای ارائه دهد. صفحه نمایش HDR آن بدون وقفه مناسب برای بازی و تماشای فیلم است. سپس با تراشه اسنپدراگون 730 بکاررفته در این گوشی مواجه می شویم که یکی از بهترین تراشه در کلاس میان رده ها است.

البته موارد بیشتری روی وان فیوژن پلاس وجود دارد. برای مثال یک دوربین چهارگانه اصلی در پشت – معمولی، فوق عریض، ماکرو و عمق – قرار دارد که اما حالت های مختلف عکسبرداری از جمله Night Vision را ارائه می دهد. سپس باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی وجود دارد که حداقل براساس تخمین های موجود حداقل دو روز باید دوام بیاورد. در ادامه با مشخصات کامل این گوشی هوشمند آشنا شوید.

  • بدنه: 162.9×76.4×9.6 میلیمتر, 210 گرم; گوریلا گلس در جلو, فریم پلاستیکی در قاب پشتی.
  • نمایشگر: 6.5 اینچی IPS LCD, رزولوشن 1080×2340 پیکسل, نسبت ابعاد 19.5:9, تراکم پیکسل 385ppi، استاندارد HDR10.
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 730 (8 نانومتری): هشت هسته ای (2×2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver);گرافیک  Adreno 618.
  • حافظه: 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت UFS 2.1 حافظه داخلی, اسلات میکرو اس دی.
  • سیستم عامل: اندروید 10.
  • دوربین اصلی: واید (اصلی): 64 مگاپیکسل Quad-Bayer, سنسور 1/1.72 اینچ، اندازه پیکسل 0.8µm، فاصله کانونی 26 میلیمتر، دیافراگم f/1.8 – اولتراواید: 8 مگاپیکسل دیافراگم f/2.2 – ماکرو: 5 مگاپیکسل f/2.2 – تشخیص عمق: 2 مگاپیکسلی f/2.2 – توانایی فیلم برداری تا 2160p/30fps
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل Quad-Bayer, دیافراگم f/2.0, فوکوس ثابت. توانایی فیلم برداری تا 1080p/30fps.
  • باتری: 5,000 میلی آمپر ساعتی, پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی
  • دیگر مشخصات: سنسور اثرانگشت ; رادیو FM، جک هدفون 3.5 میلی متری.

درون جعبه گوشی پورت USB-C به USB-A، آداپتور شارژر 18 واتی و کیس سیلیکونی شفاف قرار دارد.

طراحی و ساخت

موتورولا وان فیوژن پلاس یک گوشی خوش ساخت با نمایشگر بدون بریدگی و حفره است. در پنل جلوی پوشش گوریلا گلس وجود دارد، درحالیکه فریم پشتی دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده است. در وافع، هیچ قاب مستقل وجود ندارد، پنل پشتی هر دو طرف گوشی و پشت آن را در بر می گیرد. ما نسخه آبی گرگ و میش را داریم که دارای دو سایه متفاوت از مخلوط کردن رنگ آبی تیره است که برخی از بافت های S شکل بسیار احتیاطی در زیر آن وجود دارد.

تأسفانه ، در حالیکه تمام این لایه های رنگ و پلاستیک عالی به نظر می رسند، قسمت پشتی یک آهنربای عظیم اثر انگشت وجود دارد و همه چیز خیلی سریع خراب می شود. بنابراین ستاره این گوشی نمایشگر 6.5 اینچی آن است که موتورولا آن را Total Vision نامگذاری کرده است. همچنین این دومین گوشی موتو است که دارای دوربین سلفی با مکانیزم کشوی یا پاپ آپ است. خبر خوب این است که در واقع این بهترین راه برای به دست آوردن یک تجربه کامل دید همهجانبه است. اما اگر انتظار صفحه‌نمایشی با حاشیه کمتر را داشته باشید، ممکن است ناامید شوید – وان فیوژن پلاس دارای یک حاشیه قابل توجهی بزرگ در زیر صفحه است.

چنین حاشیه های ضخیمی در قسمت میانی رایج است، به خصوص اینکه صفحه نمایش از نوع LCD باشد. یک گوشواره بسیار ریز در بالای صفحه قرار دارد که تقریباً غیرقابل مشاهده است. متأسفانه، موتورولا تصمیم گرفت که چراغ LED اعلان را روی فیوژن پلاس قرار ندهد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این گوشی دارای ضخامت تقریبا 1 سانتی متر است، اما قاب بیرونی بخشی از پنل عقب است. در طرفین پنل، تمام کلیدها، جک 3.5 میلی متری و درگاه USB-C را پیدا خواهید کرد، همچنین سینی سیم کارت ترکیبی در بالا ، و بلندگو در پایین قرار دارد.

فیوژن پلاس دارای یک کلید اختصاصی دستیار Google Assistant بالاتر از کلیدهای تنظیم صدا است و دقیقاً همین کار را انجام می دهد Assistant را فراخوانی می کند. دوربین چهارگانه فقط کمی بیرون زده است و به صورت 3 + 1 تعبیه شده و فلش LED در بالا کنار سنسور اصلی قرارگرفته است. سنسور اثرانگشت نیز در وسط قاب پشتی دستگاه به همراه لوگو حکاکی شده موتورولا قرار دارد. این گوشی همچنین 162.9 در 76.4 در 9.6 میلیمتر ابعاد و 210 گرم وزن دارد.

صفحه نمایش

گوشی وان فیوژن پلاس یک صفحه نمایش 6.5 اینچ IPS LCD با وضوح تصویر 1080p و نسبت ابعاد 20:9 را در خود جای داده است. صفحه نمایش Total Vision همانطور که موتورولا آن را صدا می کند با تراکم 396ppi همراه است. این صفحه همچنین از HDR10 پشتیبانی می کند و به لطف Widevine L1 DRM، قادر خواهید بود از محتوای HDR10 با وضوح بالا در نتفلیکس و موارد مشابه لذت ببرید.

ما حداکثر میزان روشنایی را 454 نیت در حالت دستی، و 562 نیت در حالت خودکار اندازه گیری کردیم. سطح سیاه نمایشگر وان فیوژن پلاس نیز بسیار خوب بود و به طور کلی، صفحه نمایش نسبت کنتراست عالی در حدود 1400:1 ارائه می دهد. حداقل روشنایی در سمت چپ اسکرابر 6.2 نیت است.

عمر باتری و عملکرد شارژ کردن

این گوشی از یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی برخوردار بوده که به ادعای سازنده، تا دو روز شارژ نگه می دارد. به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی TurboPower، حدود 30 درصد از ظرفیت باتری در مدت 30 دقیقه شارژ می کند. توجه داشته باشید که به گفته موتورولا گوشی وان فیوژن پلاس از با توان 15 وات شارژ می شود، به این معنی که آداپتور 18 واتی شما، کمی برای اینکار کم ارزش است. کاملا انتظار می رود که وان فیوژن پلاس در تست باتری ما با رتبه استقامت 136 ساعته را دریافت کرده که یک عملکرد قابل توجه است.

نرم افزار و عملکرد

موتورولا برای گوشی های هوشمند خود تجربه بسیار خوبی در زمینه اندروید داشته است. این گوشی جدید از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربریMy UX بهره مند است که امکانات مختلفی را در زمینه تجربه کاربری و سفارشی سازی در اختیار شما قرار می دهد.

قدرت پردازشی این دستگاه توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 730 – یکی از محبوب ترین پلتفرم های میان رده از کوالکام – تامین می شود. این تراشه دارای هشت هسته پردازشی (دو هسته Kryo 470 Gold (کورتکس-A76) با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver (کورتکس-A55) با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) بوده و براساس معماری 8 نانومتری LPP توسعه یافته است. همچنین واحد گرافیک این تراشه نیز Adreno 618 است.  به علاوه این گوشی 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 دارد.

دوربین اصلی و سلفی

در پشت گوشی دوربین اصلی چهارتایی با چینش سنسور های 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفته است. اگر به آن احتیاج دارید، یک فلاش LED تنها وجود دارد. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع سامسونگ ایزوسل پلاس GW1 بوده و دیافراگم f/1.8 دارد. این سنسور مجهز به فناوری Quad-Bayer که تصاویری 16 مگاپیکسلی را به ثبت می رساند.

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی از نوع سامسونگ ایزوسل S5K4H4 است که دیافراگم آن f/2.2 است. سنسور بعدی 5 مگاپیکسلی ماکرو بوده که از نوع سامسونگ ایزوسل S5K5E9 بهره گرفته و از فوکوس خودکار در فاصله بین 4 سانتی متر تا 10 سانتی متر پشتیبانی می کند. درنهایت سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق بوده که از نوع OmniVision OV2180 می باشد.

دوربین سلفی پاپ آپ دارای سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع  OmniVision OV16A1Q 1 / 3.06  با 1.0 میکرومتر پیکسل و فیلتر Quad-Bayer است. دوربین سلفی به طور پیش فرض تصاویر 4 مگاپیکسلی را می گیرد، اما در صورت لزوم می توان این عکس ها را روی خروجی عکس های 16 مگاپیکسلی تنظیم کرد.

موتورولا یک فیوژن پلاس توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم برثانیه و p1080 با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه را داراست، در حالی که سنسور های اولتراواید و ماکرو به ثبت فیلم p1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود می شوند. همه فیلم ها دارای صدای استریو با نرخ بیت 256 کیلوبیت بر ثانیه هستند.

نتیجه گیری

موتورولا وان فیوژن پلاس با مجموعه گسترده ای از پیشنهادهای جذاب بودجه پیوسته است. این گوشی میان رده است ، دارای برخی از سخت افزارهای رده بالا و در عین حال – قیمت بسیار پایینی دارد. دوربین این گوشی به طور شگفت آوری، هم در روز و هم در شب خوب بود، و به اندازه کافی همه کاره است تا شما را به گرفتن عکس های خلاقانه سوق دهد. دوربین فوق عریض نیاز به پیشرفت دارد و امیدواریم موتورولا در نهایت آن را بهبود بخشد.

سرانجام ، سیستم عامل اندروید 10 با پیشرفت های Moto باعث خوشحالی خواهد شد. به روزرسانی ها معمولاً در تلفن های Moto معمولی هستند، بنابراین این یک امتیاز دیگر برای آن است. این گوشی هم اکنون با قیمت 229 دلار به فروش می رسد.

نکات مثبت

  • صفحه نمایش بزرگ HDR10 با کنتراست عالی
  • عمر باتری درجه یک
  • بدنه ضد آب
  • سخت افزار مناسب برای تجربه بازی
  • اندروید 10 با برخی شخصی سازی های موتو
  • کیفیت عکاسی خوب در روز و شب با دوربین اصلی
  • عکاسی پرتره، ماکرو و سلفی خوب
  • رادیو FM، اسلات میکرو اس دی و جک 3.5 میلیمتری

نکات منفی

  • دوربین اولتراواید نیاز به بهبود دارد
  • خبری از NFC نیست.
  • استفاده از دوربین سلفی جهنده با موتوری بسیار کند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا