برند ریلمی برای اولین بار با گوشی‌های هوشمند خود در سال 2018 مشهور شد. با این حال ریلمی به سرعت اکوسیستم گجت‌های خود را گسترش داد. ریلمی اولین ایرباد خود را ماه دسامبر گذشته روانه‌ بازار کرد. پس از آن در ماه مارس، شاهد عرضه‌ اولین مچ بند هوشمند ریلمی بودیم. اکنون ریلمی اولین ساعت هوشمند خود را روانه‌ی بازار کرده است. ساعت هوشمند Realme Watch در مرکز اکوسیستم AioT قرار دارد. این یعنی این ساعت در آینده قادر خواهد بود چندین سیستم AioT را به صورت همزمان کنترل کند.

مشخصات ساعت هوشمند ریلمی واچ

  • نمایشگر: 1.4 اینچ, 320×320 پیکسل رزولوشن تصویر, تراکم پیکسلی 323ppi , محافظ شیشه ای 2.5بعدی گوریلا گلس 3
  • بندها: بندهای سیلیکونی قابل جدا شدن، پهنا 20 میلیمتری، طول قابل تنظیم بین 164 – 208 میلیمتر
  • قابلیت ها: پایش لحظه ای تعداد ضربان قلب، مانیتور سطح اکسیژن خون، استاندارد IP68، ردیابی خواب، ردیابی ورزشی، گام شمار، اعلان های هوشمند، پیش بینی آب و هوا، کنترل دوربین و موزیک و گوشی یاب و موارد دیگر
  • حالت های ورزشی: ورزش در فضای باز ، ورزش سرپوشیده ، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، تمرینات قدرتی، فوتبال، بسکتبال، یوگا، کریکت، ورزش های هوازی، بدمینتون، و تنیس روی میز.
  • سنسورها: سنسور ضربان قلب اپتیکال PPG، سنسور SpO2، شتاب سنج 3 محوره ، موتور لرزش روتور
  • اتصالات: بلوتوث 5، سازگار با سیستم عامل اندروید 5 یا بالاتر
  • باتری: 160 میلی آمپر ساعت
  • رنگ ها: سبز، قرمز، مشکی و آبی
  • ابعاد و وزن: 36.5 در 11.8 در 256 میلیمتر و 31 گرم

طراحی

ساعت هوشمند Realme طراحی بسیار ساده و مینیمالی دارد و می‌توان آن را تا حدودی  شبیه به Apple Watch دانست. در طرفین یک کلید فیزیکی قرار گرفته که برای خاموش و روشن کردن صفحه و ساعت و بازگشت به عقب قرار گرفته است. این ساعت همچنین 31 گرم وزن داشته و از این رو استفاده از آن به هنگام خواب، مشکل چندانی برای شما ایجاد نمی‌کند.

بند این ساعت نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. طول آنها 20 میلی متر است و طول قابل تنظیم از 164-208 میلی متر است. با این حال، طراحی آنها بعضی اوقات روند پوشیدن ساعت هوشمند را بسیار دشوار می کند. بندها تسمه ها به رنگ های مشکی، آبی، قرمز و سبز ارائه می شوند و دارای دو نوع طراحی کلاسیک و فشن هستند.

این ساعت از استاندارد IP68 ضد آب و غبار بهره می‌برد. این یعنی شما می‌توانید به سادگی آن را در حمام و استخر همراه خود ببرید. صفحه نمایش این ساعت ابعادی 1.4 اینچی داشته و لمسی است. در قسمت زیرین ساعت، پین‌های شارژ، سنسور اپتیکال PPG قلب و سنسور SpO2 قرار دارد. همه‌ این اجزا در یک محیط دایره شکل جمع شده اند. این تصمیم به سنسور‌ها کمک می‌کند بهتر به سطح پوست بچسبند و دقت بیشتری داشته باشند.

صفحه نمایش

نکته‌ عجیب در مورد صفحه نمایش این ساعت، حاشیه‌های ضخیم آن هستند. ریلمی به وضوح می‌توانست از یک صفحه نمایش بزرگ تر در این ساعت استفاده کند. این ساعت از صفحه نمایش 1.4 اینچی با رزولوشن 320×320 و تراکم پیکسلی 323ppi برخوردار بوده که با پوشش شیشه ای 2.5بعدی گوریلا گلس 3 محافظت می شود. نمایشگر این ساعت در محیط های داخلی با 10 درصد روشنایی قابل مشاهده است ولی در فضای بیرون باید 100 درصد روشنایی روشن کنید، تا محتوا را به طور واضح ببینید.

با این حال، حتی با حداکثر روشنایی، دیدن صفحه تحت لکه های اثر انگشت، نیز دیدن محتوا زیر نور آفتاب را دشوار می کند. برخلاف ریلمی باند، این ساعت از  تنظیمات Night Brightness در Realme Link app پشتیبانی نمی کند، بنابراین با روشنایی را به صورت دستی تنظیم کنید. این ساعت در مجموع از 12 واچ فیس بهره می‌برد. هر کدام از این 12 تم، اطلاعات مختلفی را به کاربر نمایش می‌دهند که شامل اطلاعاتی نظیر زمان، تاریخ، وضع آب و هوا و وضعیت ضربان قلب می شود.

ریلمی می گوید بیش از 100 واچ فیس از طریق OTA ارائه می شود، اما هیچ محدوده زمانی برای این امر فراهم نشده است. در حال حاضر، ساعت هوشمند می تواند حداکثر 6 واچ فیس را روی صفحه نگه دارد و هر زمان که بخواهید از طریق برنامه Realme Link می توانید آنها را جایگزین کنید. با این حال ، اگر می خواهید واچ فیس را در ساعت هوشمند تغییر دهید، به برنامه نیاز ندارید. شما می توانید با فشار طولانی روی صفحه اصلی و واچ فیس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ریلمی واچ مجهز به ویژگی Smart Notifications است که شما را از تماس های دریافتی، پیام کوتاه و همچنین اعلان های سایر برنامه های نصب شده روی تلفن هوشمند مطلع می کند. همچنین ویژگی Lift Wrist to Wake Screen وجود دارد که هنگام بلند کردن مچ دست، ساعت، صفحه را روشن می کند.

نرم افزار و عملکرد ساعت

این ساعت با سینک شدن با گوشی شما، قادر به دریافت SMS، پاسخ گویی به تماس‌ها و کنترل موسیقی است. برای سینک کردن این ساعت با گوشی خود، باید از نرم افزار Realme Link استفاده کنید. متاسفانه این نرم افزار فعلا فقط روی Android قابل دسترسی است. ریلمی واچ، مانند ریلمی باند، دارای نظارت بر ضربان قلب لحظه ای، ردیابی خواب، یادآوری نوشیدنی، یادآوری بی تحرک، حالت های ورزشی و نوتیفیکیشن های هوشمند است و از ویژگی های جدید آن می توان به مانیتور سطح اکسیژن خون و و کنترل دوربین اشاره کرد.

این ساعت از یک باتری 160 میلی آمپری استفاده می‌کند. ریلمی ادعا می‌کند که این باتری با فعال بودن سنسور قلب، قادر به نگه داری شارژ تا 7 روز است. در صورت خاموش کردن این سنسور نیز باتری تا 9 روز دوام دارد. البته عمر باتری به روشنایی صفحه و سینک بودن آن با گوشی هوشمند شما نیز بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است که به محض اینکه باتری زیر 10 درصد شارژ داشته باشد، شما نمی توانید ضربان قلب را به صورت دستی اندازه گیری کنید ، اما به دلایلی، ساعت هوشمند به طور خودکار اندازه گیری پالس را انجام می دهد. حتی به شما امکان می دهد میزان اکسیژن خون خود را با مانیتور SpO2 اندازه گیری کنید.

نتیجه گیری

در مجموع می‌توان گفت که ریلمی با اولین ساعت هوشمند خود، کاملا به صورت استاندارد عمل کرده است. این ساعت از هیچ نظر انقلابی محسوب نمی‌شود و ابتکاری جدید هم نیست. با این حال اگر به دنبال یک ساعت هوشمند ضد آب با قیمتی در حدود 50 دلار می‌گردید، Realme Watch گزینه‌ی بدی محسوب نمی‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *