چند روز پیش، شاهد انتشار تیزری از فناوری شارژ سریع اوپو بودیم، اکنون این شرکت از فناوری شارژ سریع 125 واتی و شارژ سریع بیسیم 65 واتی رونمایی کرده است. علاوه بر این در این رویداد، سه شارژ سریع شامل شارژر بی‌سیم 65 وات AirVOOC، شارژر 50 وات جیبی mini SuperVOOC و شارژر 110 وات mini flas به نمایش گذاشته شد.

گفته می شود که فناوری شارژ 125 واتی، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در مدت 5 دقیقه تا 41 درصد شارژ می کند، در حالیکه برای رسیدن به 100 درصد در مجموع 20 دقیقه زمان نیاز دارد. به منظور محافظت از باتری و گوشی هوشمند، طراحی این فناوری با سه پمپ شارژ موازی که قدرت را تقسیم می‌کنند، انجام شده است. علاوه‌براین اوپو 10 سنسور حرارتی بیشتر برای ایمنی بالاتر دستگاه در نظر گرفته است.

شارژ بیسیم AirVOOC دارای طراحی دایره‌ای شکل برای خنک سازی بهتر و یک پنل شیشه‌ای برای توزیع گرما بوده و از تکنولوژی پمپ شارژ ایزوله با طراحی دو سیم پیچ موازی برای افزایش راندمان شارژ بی‌سیم بهره‌مند است. از نظر عملکرد، این شارژر مشابه با شارژر 65 وات سیمی SuperVOOC 2.0 عمل می‌کند و دو سیم‌پیچ به صورت همزمان می‌توانند باتری 4000 میلی آمپرساعتی را در مدت 30 دقیقه شارژ کنند.

در حال حاضر این شارژر در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد، چراکه هیچ گوشی از شرکت اوپو از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کند. قسمت پایینی این شارژر مجهز به فن خنک کننده است که می‌تواند تا 2 درجه سانتیگراد دما را کاهش دهد و به طورکلی طراحی آن به گونه‌ای است که هوای تازه در آن در جریان خواهد بود.

شارژر سریع بعدی معرفی شده، 50W mini SuperVOOC است که این شارژ تقریبا به اندازه مودم‌های 4G قابل حمل است. ایده اصلی طراحی این شارژر قراردادن آن در جیب یا کیف و به همراه داشتن آن در طول روز به جای شارژرهای دیواری سنگین همیشگی است. این شارژر با پروتکل‌های VOOC نیز سازگار است و با منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی تا 27 و 50 وات نیز کار می‌کند. به منظور تأمین جریان مناسب، این شارژر مجهز به قابلیتی تحت عنوان پالس شارژینگ است. اوپو با حذف خازن الکترولیتی به شارژر این امکان را داده است تا قدرت بیشتری را در لحظه پمپاژ کند.

شارژر 110W mini flash کمی بزرگتر با همان نوع عملکرد بوده و با کلیه استانداردهای SuperVOOC تا 65 وات و VOOC تا 30 وات سازگار است. اوپو اعلام کرده است که این شارژر می‌تواند دستگاه‌های رقیب را نیز شارژ کند اما نرخ محدودی خواهد داشت. به عنوان مثال P40 Pro هوآوی را با سرعت 18 وات (به جای 40 وات)، Mi 10 Pro شیائومی را با سرعت 30 وات (به جای 65 وات) و مک بوک پرو را با سرعت 65 وات می‌تواند شارژ کند.

در حال حاضر بیش از 157 میلیون کاربر در سراسر جهان از تکنولوژی VOOC استفاده می‌کنند و اوپو وعده داده است که ارائه شارژرهای پرسرعت را با ثبت بیش از 2800 پتنت در این زمینه، ادامه خواهد داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *