سخت افزار

ال‌جی از کوچکترین ماژول بلوتوثی رونمایی کرد

ال جی به تازگی از ماژول بلوتوث کم مصرف (BLE) خود برای اینترنت اشیاء (IoT) رونمایی کرده است. ویژگی اصلی این ماژول  کوچک بودن آن بوده و اندازه‌ آن 6 در 4 میلی متر است، و بزرگی آن فقط 75 درصد مدل قبلی است. این ماژول به اندازه‌ یک دانه برنج است.

کوچک شدن ابعاد این دستگاه به منزله کاهش توانایی‌های این دستگاه نیست. با توجه به تکنولوژی که ال جی در تولید محصولات خود استفاده می‌کند توانسته تراشه‌ای در این دستگاه استفاده کند که برخلاف کوچک شدن ابعاد، عملکرد آن تا 30 درصد بهبود و افزایش یابد. در واقع بهبود عملکرد ین دستگاه نسبت به نمونه قبلی به دلیل استفاده از تکنولوژی کاملاً متفاوت در طراحی سیگنال‌های RF استفاده شده در این ماژول بلوتوثی است.

تکنولوژی بکار رفته در این دستگاه به LG امکان قرار دادن حدود 20 مؤلفه از جمله تراشه‌های ارتباطی، مقاومت‌ها و از این دست را در فضای بسیار کوچک‌تر و محدودتر می‌دهد. مهم‌تر از همه، LG ادعا می‌کند که کاهش اندازه در واقع تداخل سیگنال قبلی را از بین می‌برد؛ حتی اگر مانعی بین گوشی‌های هوشمند و دستگاه IoT وجود داشته باشد.

فناوری یکپارچه LG برای بسیاری از تولید کنندگان بسیار کاربردی خواهد بود. با این حال، این ماژول جدید از LG Innotek مخصوص گوشی‌های هوشمند نیست و می‌تواند شرایط LG را در بازار IoT ارتقا دهد.

منبع
gizchina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا