شرکت کورینگ به تازگی از نسل جدید شیشه محافظ برای دستگاه ها با مقاومت در برابر سقوط از ارتقاع 2 متری با نام گوریلا گلس Victus رونمایی کرده است.  این شیشه آلومینوسیلیکات نسبت به نسل قبلی از لحاظ مقاومت در برابر سقوط از ارتقاع و خط و خش حرف بیشتری برای گفتن دارد و می‌تواند بیش از پیش از گجت‌های موردنظر محافظت کند.

به گفته این شرکت، شیشه‌های محافظ ساخت شرکت‌های رقیب معمولا در صورت سقوط از ارتفاع 0.8 متری خرد می‌شوند. برای مقایسه باید بگوییم که گوریلا گلس 5 هنگام سقوط از ارتفاع 1.6 متری 80 درصد شانس سالم ماندن داشت و برای گوریلا گلس 6 مقاومت آن کمی بهبود پیدا کرد ولی حد ارتفاع موردنظر بیشتر نشد.

علاوه بر مقاومت بیشتر هنگام سقوط، باید به افزایش مقاومت گوریلا گلس Victus در برابر خراش‌ها هم اشاره کنیم. برای اندازه‌گیری میزان مقاومت این محافظ، روش سختی سنجی نوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش دندانه‌ای به شکل هرم از جنس الماس بر روی سطح پولیش شده با نیرویی مشخص در زمانی معین نگه داشته و نتیجه آن نیز به وسیله میکروسکوپ نوری اندازه‌گیری می‌شود. این شیشه محافظ در برابر فشار معادل 8 نیوتن فقط متحمل خراش‌های جزئی می‌شود ولی شیشه‌های محافظ رقیب در برابر نصف این فشار متحمل آسیب‌های بسیار بیشتری می‌شوند.

به گفته شرکت کورنینگ، در آینده نزدیک سامسونگ اولین گوشی دارای این شیشه محافظ را روانه‌ بازار خواهد کرد. همچنین دیگر شرکت‌ها برای پرچم‌داران خود می‌خواهند گوریلا گلس Victus استفاده کنند ولی به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *