ضربه زدن به کلید ویندوز روی صفحه کلید به طور تصادفی می تواند بسیار آزار دهنده باشد. بعضی اوقات ، با باز کردن منوی Start یا از میانبر ناخواسته شما را از یک بازی تمام صفحه خارج می کند. خوشبختانه ، راهی برای غیرفعال کردن کلید در ویندوز 10 وجود دارد.

آسانترین راه برای غیرفعال کردن کلید ویندوز استفاده از ابزار رایگان PowerToys مایکروسافت است. با استفاده از PowerToys، می توانید مجدداً هر کلید را برای عملکرد دیگر خود اختصاص دهید.  البته کلید ویندوز یک میان‌بر بسیار کاربردی در ویندوز 10 به حساب می‌آید و انجام این کار تنها زمانی پیشنهاد می‌شود که بخواهید به انجام بازی یا کار مهمی بپردازید که در آن اصلا به کلید ویندوز نیازی ندارید.

برای غیرفعال کردن کلید ویندوز، ابتدا باید نرم‌افزار PowerToys را دانلود و نصب کنید. هنگامی که برنامه را اجرا کنید، با محیطی مشابه محیط تنظیمات ویندوز 10 مواجه می‌شوید. در بین منوی سمت چپ، گزینه Keyboard manager را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Reamp a key کلیک کنید.

سپس صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن باید روی آیکون + کلیک کنید تا کلید‌های مختلف برایتان به نمایش دربیاید. در بین لیست کلید‌ها، کلید ویندوز را انتخاب کنید و در سمت راست از بخش Mapped To، روی گزینه Undefined کلیک کنید.

سپس روی OK کلیک کرده تا تنظیمات ذخیره شوند. بعد از کلیک روی OK، برنامه از شما می‌پرسد که اگر با همین تنظیمات ادامه دهید، دیگر قادر نخواهید بود از کلید ویندوز استفاده کنید.

در این بخش با کلیک روی گزینه Continue Anyway، می‌توانید کلید ویندوز را تا زمانی که دیگر به آن نیازی ندارید غیرفعال کنید.

تنظیمات اعمال شده ذخیره می‌شود و زمانی هم که احساس کردید به کلید ویندوز با همان عملکرد سابق نیاز دارید تنها کافی است برنامه را باز کرده و با ورود به بخش Keyboard manager، دستور تعریف شده را پاک کنید. یکی از مزیت‌های این برنامه به نسبت برنامه‌هایی نظیر SharpKeys و تنظیمات رجیستری ویندوز، محیط ساده و عدم نیاز به ریستارت کامپیوتر بعد از شخصی سازی کلید‌هاست. اگر شما عزیزان هم راهی برای غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز ۱۰ می‌شناسید لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *