موبایل و تبلت
موضوعات داغ

نوبیا رد مجیک 5 اس با سیستم خنک کننده و نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

اگر به خاطر داشته باشید حدود 4 ماه پیش بود که ZTE گوشی گیمینگ Red Magic 5G را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ سال معرفی کرد. لحظاتی پیش این شرکت نسخه بروز شده این گوشی با مدل Red Magic 5S را معرفی کرد که سیستم خنک‌کننده فعال آن با لوله‌های خنک‌کننده از جنس نقره آن می‌تواند همراه با مشخصات جذاب دیگرش، یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ سال را رقم بزند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، نقره رسانای گرمایی بهتری نسبت به مس است و به همین جهت، محفظه بخار این گوشی که حالا از نقره ساخته شده، می‌تواند با سرعت بیشتری در خنک‌کردن سخت‌افزار گوشی کمک کند. این گوشی همچنین فن داخلی خود را حفظ کرده که هنوز هم با حداکثر سرعت ۱۵ هزار دور در دقیقه کار می‌کند. این فن کوچک که در داخل بدنه نوبیا رد مجیک ۵S قرار گرفته، در زمان شارژ باتری در حداکثر سرعت 55 واتی خود، به خنک کردن باتری هم کمک می‌کند.

سیستم Trinity Coolng یک لوله‌ خنک‌کننده‌ مایع و مواد حرارتی در ابعاد نانو و حسگرهای دماسنج را شامل می‌شود و 4.3 درصد فرایند تهویه را بهتر انجام می‌دهد. نوبیا می‌گوید رد مجیک 5S نخستین گوشی دنیا است که از پوشش نقره روی محفظه‌ بخار بهره می‌برد تا سیستم خنک‌کننده را بهبود بخشد.

در بخش جلویی این گوشی شاهد نمایشگر 6.65 اینچی AMOLED هستیم که همچنان همان رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس را دارد. یک مزیت این نمایشگر علاوه بر سرعت نرخ تجدید 144 هرتزی آن، این است که حاشیه‌های متقارنی در اطرافش دارد و خبری از ناچ و بریدگی هم در آن نیست. در لبه سمت راست این گوشی دو دکمه لمسی هم قرار گرفته‌اند که برای بازی کردن کاربردی خواهند بود. میزان حساسیت این دکمه‌ها به لمس هم به 220 هرتز افزایش یافته است.

در این گوشی نیز از تراشه پردازشی اسنپدراگون 865 استفاده کرده و تصمیم گرفته تا همچنان سراغ تاشه اورکلاک شده اسنپدراگون 865 پلاس نرود. در کنار این تراشه شاهد استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 نیز هستیم که این گوشی را به یک محصول عالی سخت‌افزاری تبدیل می‌کند. البته برای تعدیل قیمت، مدل‌های با ساختار حافظه 8/128 گیگابایتی و 12/256 گیگابایتی نیز طراحی شده‌اند و در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

در بخش پشتی این گوشی سه دوربین دیده می‌شوند. دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 استفاده می‌کند. در کنار آن دو دوربین دیگر که یکی 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دیگری 2 مگاپیکسلی و برای گرفتن عکس‌های پرتره کاربرد دارد، دیده می‌شوند. همچنین در این قسمت مثل دیگر گوشی‌های گیمینگ امروزی، چراغ‌های RGB هم قرار گرفته‌اند.

روی این گوشی اندروید 10 نصب شده که با رابط کاربری Red Magic OS همراه است. باتری گوشی هم 4500 میلی‌آمپری است و با یک شارژر ۵۵ واتی شارژ می‌شود. نوبیا رد مجیک 5 اس در دو رنگ نقره‌ای و رنگ ترکیبی آبی و قرمز عرضه می‌شود. مدل پایه این گوشی با حافظه داخلی و رم 8/128 گیگابایتی، حدود 542 دلار قیمت دارد. دو مدل دیگر هم از این گوشی عرضه می‌شوند که هر دو حافظه داخلی 256 گیگابایتی دارند اما اولی با رم 12 گیگابایتی و قیمت حدود 628 دلار همراه است و مدل با رم 16 گیگابایتی و قیمت حدودی 715 دلار عرضه می‌شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا