در جریان رویداد گلکسی آنپکد 2020، سامسونگ علاوه بر پرچمداران جدید گلکسی نوت 20 و 20 اولترا، از جدیدترین نسخه تبلت های پرچمدار با نام گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس رونمایی کرده است. هر دو دستگاه جدید نمایشگر 120 هرتزی، تراشه اسنپدراگون 865 پلاس و نسخه سفارشی اندروید 10 هستند.

گلکسی تب اس 7 پلاس

این تبلت، نسخه بزرگ تر این سری محسوب شده و دارای صفحه نمایش 12.4 اینچی AMOLED با رزولوشن 2800 در 1752 پیکسل و روشنایی 420 است. همچنین سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گرفته است. این محصول نسخه ارتقایافته قلم S Pen را به همراه داشته که زمان تاخیر آن تنها 9 میلی ثانیه بوده و این برای یک تبلت بسیار فوق‌العاده است و بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

در بخش دوربین، یک سنسور به بزرگی ۱۳ مگاپیکسل را شاهد هستیم که از گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه لنز ۲۶ میلی‌متر بهره می‌برد و در کنار آن هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته. برای عکاسی سلفی هم یک دوربین ۸ در نظر گرفته شده که می‌تواند با وضوح ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کند. این تبلت از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد که در کنار ۶/۸ گیگابایت رم، می‌تواند از عهده تمام نیازهای سنگین کاربران بربیاید. همچنین ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 هم برای آن در نظر گرفته شده تا کاربران مشکلی از بابت حافظه نداشته باشند.

سامسونگ این محصول را به یک باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده که در رابطه با عملکرد آن فعلا نمی‌توانیم نظر قطعی داشته باشیم.. همچنین این محصول مانند پرچم‌دارهای اخیر غول کره‌ای، از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر بهره می‌برد. این تبلت‌ در سه رنگ مشکی، برنزی و نقره‌ای راهی بازار می‌شود.

تبلت‌ گلکسی تب اس 7

در آن طرف اما نسخه استاندارد یعنی تبلت‌ گلکسی تب اس ۷ را در اختیار داریم که از نمایشگری ۱۱ اینچی از نوع LTPS IPS LCD بهره می‌برد. این نمایشگر هم مانند نمایشگر مدل بزرگ‌تر ۱۲۰ هرتزی است و از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر اما در آن به ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل می‌رسد که اندکی از مدل پلاس کمتر است.

این محصول نیز در بخش دوربین، یک سنسور به بزرگی ۱۳ مگاپیکسل داشته که از گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه لنز ۲۶ میلی‌متر بهره می‌برد و در کنار آن هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته. برای عکاسی سلفی هم یک دوربین ۸ در نظر گرفته شده که می‌تواند با وضوح ۱۰۸۰p فیلم ‌برداری کند. پردازنده و میزان حافظه رم بکار رفته در این محصول کاملا مشابه مدل پلاس بوده (اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۶/۸ گیگابایت رم) و این یعنی حتی کاربرانی با بودجه کمتر هم می‌توانند از قدرت سخت‌افزاری بالای این تبلت‌ استفاده کنند. برخلاف برادر بزرگ‌تر خود، تب اس ۷ پلاس از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر بهره نمی‌برد و این حسگر با کلید پاور ادغام شده است.

از آن جایی که تب اس ۷ نمایشگر کوچک‌تری دارد، باتری بکار رفته در آن نیز ظرفیت کمتری داشته و ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است. اما خوشبختانه هر دو محصول هم از شارژر سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که این موضوع نگرانی از بابت مدت زمان شارژ شدن دستگاه را کاهش می‌دهد. این تبلت‌ در سه رنگ مشکی، برنزی و نقره‌ای راهی بازار می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *