گجت و پوشیدنی

سامسونگ گلکسی واچ 3 معرفی شد

بعد از انتشار گزارش‌ها و تصاویر مختلف، لحظاتی پیش سامسونگ رسما از نسل جدید ساعت هوشمند خود به نام گلکسی واچ 3 در مراسم Unpacked امروز رونمایی کرد. گلکسی واچ 3 در دو اندازه‌ 41 و 45 میلیمتری معرفی شده و در دو مدل بلوتوث یا LTE عرضه می‌شود که نسخه‌ بلوتوث آن فقط به شبکه‌های ارتباطی Bluetooth و Wi-Fi دسترسی دارد، اما نسخه‌ LTE افزون بر این دو از شبکه‌های LTE هم پشتیبانی می کند.

سخه‌ بزرگ‌تر این ساعت از یک نمایشگر Super AMOLED 1.4 اینچی استفاده کرده و نسخه‌ کوچک به یک نمایشگر 1.2 اینچی مجهز است. در هر دوی این مدل‌ها، سامسونگ از دکمه‌ چرخان در دور صفحه‌ نمایشگر جهت کار با گلکسی واچ 3 استفاده کرده است. علاوه‌بر این دکمه‌ چرخان، کاربران برای استفاده از قابلیت‌های متنوع گلکسی واچ 3 می‌توانند از دو دکمه‌ استوانه‌ای شکل تعبیه شده در کنار ساعت هم استفاده کنند.

سامسونگ در گلکسی واچ 3 توجه ویژه‌ای را به سلامت کاربر داشته است و این ساعت با استفاده از سنسورهای به کار رفته در آن قادر است که اطلاعاتی مانند فشار خون، ضربان قلب و همچنین نوار قلب را به منظور بررسی سلامت قلب کاربر نشان دهد. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، ساعت جدید سامسونگ به قابلیت تشخیص سقوط کاربر هم مجهز شده است. سامسونگ برای سری Galaxy Watch 3 از باتری‌های 340 و 247 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده، اما انتظار می‌رود با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری صورت گرفته، Galaxy Watch 3 بتواند عمر باتری بهتری ارائه دهد.

اینطور که پیداست، سامسونگ امسال برای اکثر پرچمدارن خود از تم «سحرآمیز» استفاده کرده و ساعت هوشمند آن نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ نسخه‌ی 45 میلیمتری Galaxy Watch 3 در دو رنگ سیاه سحر‌آمیز و نقره‌ای سحرآمیز و با یک بند چرمی مشکی معرفی شد، اما نسخه‌ی 41 میلیمتری آن در رنگ‌های نقره‌ای سحرآمیز و برنزی سحرآمیز و با بندهای چرمی سیاه و صورتی رنگ به معرض نمایش درآمد.

دیگر مشخصات سخت‌افزاری هر دو نسخه‌ی این سری یکسان بوده و تفاوت اصلی در اندازه‌ی آنها می‌باشد؛ هر دو به یک رم 1 گیگابایتی، 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای برنامه ها و موسیقی، سیستم‌عامل Tizen 5.5، یک میکروفون و یک اسپیکر مجهز هستند. جنس بدنه‌ی این ساعت‌ها از فولاد ضد زنگ بوده و با وجود گواهی IP68 5ATM، شما با اطمینان می‌توانید با ساعت خود ورزش و حتی شنا کنید. سامسونگ در گلکسی واچ 3 از چیپست Exynos 9110 با دو هسته پردازشی 1.15 گیگاهرتز درترکیب با 1 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است.

یکی از مهمترین قابلیت‌های جدید که به ویژگی‌های سلامت ساعت‌های هوشمند سامسونگ اضافه شده حسگر اندازه‌گیری ECG (الکتروکاردیوگرام) بوده که به‌همراه سنسور ضربان قلب و حسگر فشار خون، محصول جدید سامسونگ را به یک کیت سلامت کامل تبدیل می‌کند. پس با توجه به اینکه این ویژگی‌ها در ساعت‌های هوشمند اپل هم حضور دارند، خانواده Galaxy Watch 3 یکی از بزرگترین رقبای سری Apple Watch 5 خواهد بود. قیمت مدل 41 میلی متری ساعت هوشمند Galaxy Watch3 سامسونگ از 429 یورو آغاز می شود. مدل بزرگ تر 45 میلی متری گلکسی واچ 3 با قیمت 459 یورو عرضه می شود. با این حال اگر خواهان نسخه LTE باشید، باید 50 یورو بیشتر بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا