اگرچه هنوز زمان چندانی از عمر اپلیکیشن پخش موزیک گوگل پلی موزیک نمی‌گذرد، اما این شرکت قصد دارد تا در ماه سپتامبر به عمر این سرویس پایان دهد. اقدامی‌که به منظور حمایت و تقویت سرویس یوتیوب موزیک انجام خواهد شد و به گفته گوگل، توقف عملکرد این اپلیکیشن ابتدا در کشورهای استرالیا و نیوزیلند آغاز و در هفته‌های بعد نیز در سایر کشورهای جهان اجرا خواهد شد. از زمان یادشده، دیگر امکان استریم موزیک در این اپلیکیشن میسر نخواهد بود.

البته همچنان تا پایان سال 2020 به کتابخانه این سرویس دسترسی خواهند داشت و می‌توانند آن‌ها را به یوتیوب موزیک انتقال دهند. با وجود امکان انتقال آهنگ ‌ها به یوتیوب موزیک تا پایان سال، گوگل قبل از این تاریخ برخی از ویژگی ‌های پلی موزیک را خذف می‌کند. برای مثال اواخر ماه جاری میلادی گوگل گزینه ‌های مربوط به خرید و پیش خرید موسیقی را از پلی استور حذف خواهد کرد. شما باید برای انتقال خریدهای خود به یوتیوب موزیک باید از یک ابزار استفاده کنید یا به «گوگل Takeout» برای انتقال اطلاعات و دانلود تمام آهنگ‌های خریداری شده تکیه کنید.

علاوه بر پایان دادن به عمر پلی موزیک، گوگل قصد دارد تا تمامی‌موزیک‌های موجود در پلی استور خود را حذف کند. بدین معنی که از این پس دیگر در این فروشگاه، جایی برای خرید موزیک وجود نخواهد داشت، در حالی که اپل سال‌هاست این ویژگی را از طریق آیتیونز استور و آمازون نیز با پلتفرم اختصاصی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. متاسفانه هنوز روز دقیق اعمال این تغییرات از سوی گوگل اعلام نشده و اما مشخصا کاربران گوگل پلی موزیک می‌بایست کم کم به فکر بکاپ گرفتن از اطلاعات خود در این اپلیکیشن باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *