صوتی و تصویری

ایسوس از مانیتور VA27AQSB رونمایی کرد

ایسوس امروز از مانیتور جدید 27 اینچی VA27AQSB رونمایی کرد. این مانیتور مخصوص آنهایی است که ساعت‌ها پای کامپیوتر می‌نشینند اما می‌خواهند کمتر دچار خشکی و خستگی چشم‌ها شوند. این مانیتور از پنل 27 اینچی LCD IPS با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و فناوری عدم لرزش نور زمینه و ساطع کردن نور آبی کم از موسسه TUV بهره می برد. در این دست از مانیتورها نور زمینه صفحه به روش غیر PWM تنظیم می‌شود، بنابراین خبری از نوسان و لرزش نور زمینه نخواهد بود. با اینکه لرزش نور زمینه توسط چشم قابل مشاهده نیست، اما موجب سردرد، خشکی و خستگی چشم‌ها در استفاده طولانی مدت می‌شود.

همچنین این مانیتور نرخ نوسازی تصویر 75 هرتز و بیشینه شدت روشنایی 350 نیت داشته و از دیگر ویژگی‌های پنل بکار رفته می‌توان کنتراست 1000:1، زمان پاسخ دهی 5 میلی ثانیه و زاویه دید افقی و عمودی 178 درجه را برشمرد. این مانیتور از هر دو فناوری AMD FreeSync و NVIDIA G-SYNC برای تطبیق نرخ نوسازی تصویر با نرخ فریم دهی پشتیبانی می‌کند تا گیمرها هم تجربه مطلوبی داشته باشند. مانیتور VA27AQSB ایسوس در سه طرف پنل از حاشیه صفحه نمایش باریک بهره می‌برد.

جالب اینکه فناوری GamePlus مانیتورهای گیمینگ ایسوس در این مانیتور نیز یافت می‌شود و قابلیت‌های اضافه‌ای در اختیار گیمرها می‌گذارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان Crosshair داخلی، شمارنده نرخ فریم دهی و تایمر داخلی را برشمرد. این مانیتور به درگاه‌های ورودی تصویر  HDMI 1.4a و DisplayPort 1.2a مجهز است. مانیتور VA27AQSB ایسوس از یک جفت بلندگو داخلی 2 واتی، جک هدفون، پایه قابل چرخش با امکان تنظیم ارتفاع و یک جفت درگاه USB 2.0 نیز بهره می‌برد. قیمت مانیتور VA27AQSB ایسوس اعلام نشده است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا