برخلاف ایرپادهای اپل که امکان هیچگونه تعمیری برای آنها در نظر گرفته نشده است، سامسونگ شهرت خوبی در ساخت ایربادهای قابل تعمیر دارد. حالا به نظر می‌رسد که رویه تعمیرپذیری با ایرفون تازه معرفی شده نیز ادامه دارد، چراکه iFixit با کالبدشکافی گلکسی بادز لایو سامسونگ به تعمیر بسیار آسان آن پی برده‌ است.

کارشناس iFixit می‌گوید باز کردن گلکسی بادز لایو در مقایسه با ایرپاد پرو سخت نیست و در واقع به آسانی می‌توان آن را باز کرد. یکی از نکات جالب این کالبدشکافی حک شدن کلمه «لوبیای راست» و «لوبیای چپ» روی کابل روبانی درون گوشی‌های راست و چپ است.

[aparat id=’3qEIO’]

کارشناس سایت iFixit در ادامه کالبدشکافی گلکسی بادز لایو به باتری می‌رسد و می‌گوید سایز آن استاندارد است و تعویض آن چندان سخت نیست. او اضافه می‌کند که باتری زیر درایور قرار گرفته و برای تعویض آن باید مراقب بود. برای این کار باید درایور را که با چسب سر جای خود محکم شده بلند کرد تا به باتری رسید. گلکسی بادز لایو از باتری سکه‌ای 3.7 ولت یون-لیتیوم CP1254 نیرو می‌گیرد که به گفته iFixit پیدا کردن آن در اینترنت چندان کار ساده‌ای نیست.

با تمامی این اوصاف، حتی اگر روز قصد تعمیر گلکسی بادز لایو سامسونگ را داشته باشید، پیدا کردن قطعات آن احتمالاً چالش بزرگتری تا تعمیر آن خواهد بود. با این حال، جالب است بدانید که این هدفون امتیاز تعمیرپذیری 8 از 10 را از تیم iFixit دریافت کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *