درصورتی که یک بازی ایکس باکس را بر روی رایانه شخصی ویندوز 10 انجام می دهید – مانند برنامه های بازی Pass Microsoft برای سرویس کامپیوتر مایکروسافت، به احتمال زیاد اعلان های پاپ آپ را برای دستاوردهای Xbox خود مشاهده خواهید کرد. برای غیرفعال کردن هشدارهای Xbox می‌توانید از روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید.

برای تغییر تنظیمات هشدار برای بازی‌های ایکس باکس روی ویندوز 10 باید وارد اپلیکیشن بازی که روی ویندوز 10 به صورت پیش‌فرض نصب شده، شوید. برای اجرا کردن این اپلیکیشن از کلیدهای ترکیبی Windows+G استفاده کنید.

اگر با زدن این کلیدهای ترکیبی، منوی مربوط به Game Bar برای شما نمایش داده نشد وارد بخش تنظیمات یا Setting شده و سپس گزینه Gaming را انتخاب کنید و از آنجا گزینه Xbox Game Bar را انتخاب کنید. از این قسمت می‌توانید اپلیکیشن Game Bar را فعال کنید و از این پس با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows+G آن‌ را اجرا کنید.

بر روی آیکون “Settings” به شکل چرخ‌دنده در سمت راست نوار در بالای صفحه کلیک کنید.

از منوی کناری گزینه Notification را انتخاب کنید. تیک کنار گزینه Notify me when I unlock achievement را حذف کنید. سایر هشدارهای Xbox را نیز به همین ترتیب می‌توانید غیرفعال کنید. بعد از انجام این کارها می‌توانید از منوی Game Bar خارج شوید و آن را از روی صفحه نمایش حذف کنید برای این کار روی یک قسمت خالی از صفحه دسکتاپ کلیک کنید یا دوباره از کلیدهای ترکیبی Windows+G استفاده کنید.

بعد از غیرفعال کردن هشدارها امکان دسترسی به آمار بازی در اپلیکیشن Xbox روی ویندوز 10 وجود دارد. برای دسترسی به این آمار کافی است در منوی start گزینه Xbox را جستجو کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *