از نیمه تیرماه سال جاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و به آن اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی (رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) شد که اعلام کرد بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها آغاز شده است.

اکنون با گذشت چند هفته از حذف بسته‌های بلندمدت و به‌صرفه‌ی اپراتورهای مسلط موبایل در کشور در درگاه‌های پرداخت مختلف، به‌نظر می‌رسد همراه اول و ایرانسل درنهایت مغلوب سخت‌گیری‌های سازمان تنظیم مقررات شدند. پس از آنکه اختیارات رگولاتوری برای برخورد با اپراتورهای متخلف افزایش یافت و جریمه‌ی 600 میلیارد تومانی برای همراه اول و ایرانسل منظور شد، تنها 48 ساعت فرصت داده شد تا بسته‌های اینترنت تلفن همراه به حالت قبل بازگردد. به‌نظر می‌رسد با پایان‌یافتن این مهلت زمانی، نمایش بسته‌های اینترنت ایرانسل تنها در اپلکیشن ایرانسل من به حالت قبلی بازگشته است.

شب پیش حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این خبر را در توئیتر اعلام کرد:

امشب دو اپراتور تلفن همراه بسته‌‌های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف شده‌ خود را باز می‌گرداندند. توضیحات بیشتر را فردا در مصاحبه با رسانه‌های جمعی به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

تا کنون بسته‌های پرمخاطب ایرانسل به اپلیکیشن این اپراتور بازگشته است. همچنین با توجه به حجم گران‌فروشی اپراتورها به مبلغ 600 میلیارد تومان که به گفته وزیر ارتباطات توسط سازمان تنظیم مقررات به دست آمده و به سازمان تعزیرات ارسال شده است، باید دید اپراتورهای همراه چه برنامه‌ای برای جبران این خسارات به مردم دارند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *