شرکت اوپو از نسل بعدی دوربین پرسکوپ برای گوشی های هوشمند رونمایی کرده است. این ماژول در داخل خود مجهز به 7 قطعه عدسی یا لنز است که به سنسور اجازه ثبت تصاویر در فاصله کانونی 85 تا 135 میلی‌متر را می‌دهد. همچنین می ‌توان با تغییر فواصل عدسی‌ها، دیافراگم بین F/3.3 تا F/4.4 را در جلوی سنسور برای زوم از کمترین تا بیشترین حد ممکن قرار داد.

از سوی دیگر ماژول جدید شامل سنسور دوربین Quad Bayer با رزولوشن 32 مگاپیکسل که در جلوی آن دستگاهی شامل عدسی‌‎ها و یک منشور برای منحرف کردن پرتوهای نور قرار گرفته‌اند را تولید کرده که به دستگاه اجازه خواهد داد با رنج وسیعی از تغییرات، قابلیت‌های زیادی در عکاسی از فواصل دور و نزدیک را ممکن سازد.

علاوه بر اپتیک‌های فوق، یک تراشه راه‌انداز با دقت بالای 16 بیتی نیز درپشت این ساختار قرار گرفته که وظیفه تنظیم دقیق موقعیت لنزها برای ایفای دقیق نقش‌شان در تنظیم فواصل کانونی را بر عهده خواهد داشت که به موجب آن می‌توان علاوه بر قدرت زوم دستگاه، نحوه انجام عملیات فوکوس خودکار و همچنین پایدارسازی و یا لرزشگیری اپتیکال روی تصویر را نیز تنظیم کرد.

با فرض داشتن لنز 26 میلی متر در دوربین اصلی، این ماژول بزرگنمایی اپتیکال را از 3.3 برابر به 5.2 برابر ارائه می دهد، سپس بزرگنمایی ترکیبی آن را تا 11 برابر افزایش می دهد. اوپو پیش از این نیز با عرضه محصولاتی جذاب مانند گوشیOppo Reno 10x زوم‌های پریسکوپی تا 10 برابر را نیز در یک قالب ساده ارائه کرده بود ولی محصولی که بخواهد از ماژول جدی استفاده کند هنوز معرفی و رونمایی نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *